Senki sem születik sikergyárosnak, a kreatív produceri munkakör is rengeteg zsonglőrködéssel jár, és az HBO-sorozatok sikerei nagy hatással voltak és vannak a magyar sorozatgyártásra és annak felélénkülésére. Krigler Gábor, az HBO Magyarország kreatív producere az Aranyélet sikeréről, a Terápia folytatásáról és egy új sorozat tervéről mesélt a Business Class Magazinnak. …

Küldetéstudat, avagy tudatos küldetés? A Hiventures csapata számára e kettő, már indulásukkor sem volt kérdés. S hogy mi vitte rá őket arra, hogy állami tulajdonú, kockázati tőkealap-kezelőként, illetve mint az MFB Csoport Tagja, uniós és saját forrásokból egyaránt, több milliárd forintnyi tőkével nyújtsanak segítő kezet a magyarországi, inkubációs, magvető és növekedési, befektetési szakaszban járó, innovatív és startupvállalkozásoknak? Többek között erről is beszélgettünk Kisgergely Kornéllal, a Hiventures vezérigazgatójával.

Az elmúlt hetek, hónapok leghangosabb slágerterméke volt a Budapesten megrendezésre került sportesemény. Nem lehetett úgy belelapozni egy újságba, hogy ne írtak volna róla, leülni egy asztaltársasághoz, hogy ne kerüljön szóba, de még a gyerekek is égtek a vágytól, hogy lássák „Katinkát”, vagy a „srácoknak” becézett férfipoló-válogatottat. Összegyűjtöttük a nemzetközi vonatkozásban is kiemelkedőnek számító, hangos és rangos, ám kritikáktól sem mentes eseménnyel kapcsolatos tényeket, az olvasókra bízva a mérlegvonást, amelyhez segítség gyanánt megszólaltattuk a háromszoros olimpiai bajnok Benedek Tibort, volt vízilabda szövetségi kapitányt, valamint Szántó Dávidot, a világbajnokság sportigazgatóját.

A szenvedélyről általában az élet élvezetes dolgai, mint például a szerelem, a gasztronómia, esetleg a játékszenvedély jutnak először eszünkbe, de valljuk be, a legritkább esetben a munka. Pedig, ha alaposabban körüljárjuk a témát, elég egyértelműen kiderül: a szenvedély hatékonyabbá teszi a munkavégzést, új sikerekre ösztönöz, erősíti a csapatkohéziót és csökkenti a fluktuációt. Azaz mind a cégeknek, mind a munkavállalóknak megéri ennek megőrzésére időt és energiát fektetni.

A patinás olasz luxusmárka egymásba fonódó GG betűi, a Forbes szerint 2015-ben 12,4 milliárd dollárt értek, így ezzel a Gucci, a világ 38. legértékesebb cégeként magabiztosan tartja az őt megillető helyét. Téved, aki azt gondolja, hogy a Gucci egy túlmisztifikált újgazdag játszótér a felső tízezer számára, ugyanis a magas minőségű termékeivel ismertté vált brand története 1921-ig nyúlik vissza. Vajon hogyan lett a londoni Hotel Savoy inasának dédelgetett álmából a világ vezető divatbirodalma? Az ikonikus divatcég születését, szárnyalását és annak mélypontjait mutatja be a Business Class Magazin, az alapító Guccio Gucci első rajzaitól Tom Ford sikerein át Alessandro Michele extravagáns látásmódjáig.

A Business Class Magazin életében legutóbb a Heineken versus Csíki Sör története kapcsán találkoztunk ekkora nyilatkozatstoppal a multinacionális cégek részéről, mint most a pszichológusok oldaláról. Forró a talaj sokak számára, nem lehetnek biztosak abban, hogy mit mondhatnak és mit nem az új BTM-es (beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő) gyerekek integrálását szabályozó törvénnyel kapcsolatban, amelyről az említett szakemberek mellett pedagógusokat is kérdeztünk.

Az okostelefonok korában számos tanulást elősegítő applikáció teszi könnyebbé – és nem mellesleg bárki számára ingyenesen elérhetővé – az ismeretszerzést. Ma már szinte mindenre találunk alkalmazást. Cikkünkben bemutatjuk a nyelvtanuláshoz, ismeretszerzéshez, logikai önfejlesztéshez és a különböző szakterületeken szükséges tárgyi tudás elsajátításához hasznos szoftvereket.

Van egy országos szinten teljesen egyedülálló programozói képzés, amely az egyetemeken megszerzett elméleti tudás és a munkaerőpiacon elvárt gyakorlati tudás közötti szakadékot igyekszik kitölteni, egyszerre segítve a szakemberhiányban szenvedő IT-cégeket és a munkát kereső, kódolásra fogékony, motivált munkaerőt – hiszen minden végzősnek állást biztosítanak. Boda Józsefet, a Codecool alapítóját és ügyvezetőjét kérdeztük, hogy miben tér el az ő szemléletük más szoftverfejlesztői kurzusokat szervező cégek nézeteitől, kik jelentkezhetnek, milyen tudást kapnak, és milyen területeken van lehetőségük elhelyezkedni a résztvevőknek a tanfolyam elvégzése után.

Az ötvenedik életév betöltése minden ember életében jelentős hangsúlyt kap, pláne akkor, ha egy zenészről, énekesről beszélünk, akinek dalain sokak nőttek fel, számai generációkat határoztak meg. Zenekarai, a Kispál és a Borz és a Kiscsillag ma is megkerülhetetlenek. Szerepelt már filmben, írt színházi zenét, megalapított egy fesztivált, és mostanában koncertszínházat is csinál. A magyar könnyűzenei élet egyik legmeghatározóbb figurája június 20-án töltötte az ötvenet, és ezt egy nagyszabású koncerttel ünnepelte – és ünnepelték vele a Fishing on Orfű fesztiválozói is. Az életmű-koncert egyébként november 11-én megismétlődik az Arénában. Az énekes-gitárossal a 10. Fishing on Orfűről, a születésnap megéléséről, a volt és jelenlegi zenekarairól, továbbá a könnyűzene jelenéről beszélgettünk.

Rohanó világunkban, amikor már a legtöbb – és nem ritkán legfontosabb – ügyünket okoseszközeinkről intézzük és életünk jelentős részét is mobilról menedzseljük, jogosnak tűnik az az igény, hogy pénzügyi tranzakcióink bonyolítása is minél egyszerűbb és könnyen hozzáférhetőbb legyen. Ezt megelőlegezendő kezdte meg térhódító útját a PayPass, majd ezt aknázta ki végül a Gránit Bank fejlesztői és a Mastercard mérnökei közt létrejövő együttműködés, amellyel megalkották és 2016 őszén útjára bocsájtották a GRÁNIT Pay mobiltárcát. Erről, az Európában és Magyarországon is elsőként bevezetett új, mobiltelefonnal történő fizetési innovációról, annak működéséről, fogadtatásáról és lehetséges veszélyeiről beszélgettünk Hegedüs Éva elnök-vezérigazgatóval.