Home»Online»AZ ÉLŐZÉS, AZ AUTOMATIZÁLÁS ÉVE LESZ 2017

AZ ÉLŐZÉS, AZ AUTOMATIZÁLÁS ÉVE LESZ 2017

1
Shares
Pinterest Google+

A 2017-es év végre valóban a mobil éve lehet, hiszen idén tényleg fontos lesz honlapunkat webre optimalizálni. Az adatbázis-építés egyre sürgetőbb, ahogy a mikroszegmentálás is. Ezek révén automatizálhatjuk egyes marketingtevékenységünket, amellyel gyorsabban és hatékonyabban célozhatjuk meg vásárlóinkat. Az élő bejelentkezésekkel pedig személyesebbé tehetjük kapcsolatunkat a felhasználóinakkal.

AZ ADAT A 21. SZÁZAD VALUTÁJA

A 2017-es évben meghatározó lesz az automatizálás, amely nem csak a termékek marketingjét és a célzott, személyre szabott hirdetésküldést teheti hatékonyabbá, de abban is segít, hogy még inkább célt érjen a hirdetésünk, vagyis hogy a legmegfelelőbb célcsoportot érjük el az ajánlatainkkal. Gombos Zsolt, az Online Marketing Akadémia alapítója és trénere szerint annyira sokrétűvé vált az online marketing, hogy nehéz a külön egységeket együtt kezelni. Ebben is segíthet az automatizálás, továbbá a mikroszegmentáció. „Fontos, hogy a hirdető vagy szolgáltató a saját feliratkozói, követői közötti szegmentálni tudjon az alapján, hogy az egyes embereknek egy adott pillanatban milyen termék és milyen téma lehet a fontos.” Ennek alapját az adatgyűjtés képzi, vagyis adatbázist kell építeni, amiből azután lehet szűrni, azaz szegmentálni. „A szegmentáció gyalog, kézi beállításokkal sokkal nehezebb, mint automatizáltan.

Azt szoktam mondani, hogy az adat a 21. század legdrágább valutája. Adatot kell gyűjteni, meg kell tanulni szegmentálni, és minél automatizáltabbá kell tenni az egyes termékek és ajánlatok kiküldését.”

ÚJ TREND AZ ÉLŐZÉS, DE NEM MIDNEGY, HOGY MIRŐL SZÓL

Már a videózás és a kisebb, pár másodperces videók feltöltésének lehetősége a közösségi portálokra is igazi innovációnak számított, nemcsak a szórakoztatás, de az online marketing szempontjából is. 2016-ban aztán megjelent a Facebookon is az élőzés, vagyis az egyre népszerűbb LIVE szolgáltatás, amely ma már megtalálható a legtöbb közösségi oldal szolgáltatásai között: a Facebookon, a Twitteren, a Snapchaten és az Instagramon is. Fontos ugyanakkor, hogy bár az eszköz rendelkezésre áll, muszáj hozzá stratégiát és tartalmat rendelni, mert a céltalan élőzésnél márkarombolóbb nincs. Be kell csomagolni valamilyen hasznos és értékes tartalomba. De mitől lesz valid egy élőzés?

Fehér Márton, az OMA alapítója és marketingszakembere szerint az élőzés közösségi happeningé alakul át, ennek révén egy terméket is nagyobb eléréssel lehet terjeszteni az élőzésen keresztül. „A felhasználók hamar rákapnak, mert részesei lehetnek valaminek, ami most történik és átélhető.

Pszichésen máshogy hat ránk az, ami jelen időben történik, hiszen ott van benne az exkluzivitás.”

A Web Video Marketing Council által végzett kutatás alapján, a marketingesek szerint az élő bejelentkezéseket 73%-ban pozitívnak értékelik a követők.

Fontos meghatározni a vállalkozás célját és azt az információt, amit el akar juttatni a célközönségéhez – és nincs ez másként egy élő bejelentkezés esetén sem. „A vásárlásra buzdítás helyett beszélhetünk egy termék tulajdonságairól, bemutatva, tesztelve azt, akár bulvárosabb stílusban is. Mondjuk

ledobhatjuk egy épület tetejéről, hogy megnézzük, mi történik az eszközzel, amikor földet ér. Egy élő videóban azért is izgalmas, mert nincs trükk, azaz valóban akkor és úgy történik, ahogy mi is látjuk a képernyők mögött ülve”

– példázza Fehér Márton. A szakember szerint jó ötlet lehet bepillantást engedni a céges kulisszák mögé, ami növelheti a bizalmat a cég vagy szolgáltató irányába, érdeklődést generálhat. „Megmutathatjuk például, hogy nálunk hogyan zajlik a háttérben a napi munka vagy a termékfejlesztés. A fontos az, hogy ne legyen céltalan a kommunikáció. Legyen mondanivalónk, és utána ki kell találni azt a köntöst, amibe öltöztetve érdekessé válik a célközönség számára a tartalmunk.”

„Egy cég annyira él, amennyire kommunikál. Az élőzés pedig egy nagyon erős kommunikációs csatorna, mert most zajlik, ebben a pillanatban” – teszi hozzá Gombos Zsolt. A szakember szerint bár egy évvel ezelőtt még nem lehetett élőben bejelentkezni a Facebookról, mostanra az ingerküszöb már egyre inkább felfelé tolódik. „Míg az elmúlt egy évben érdekes volt egyszerűen kipróbálni az élőzést, ami automatikusan behozta a közönséget, most már egyre többen élőznek, így

lassan nem lesz elég önmagában élőzni, hanem magát az élő műsort is el kell kezdeni marketingezni, jóval a bejelentkezés előtt.

Eseményt kell csinálni, előre el kell kezdeni hirdetni, hírlevelet kell írni, hogy mindenképpen legyenek jelen a követőink az élőzés időpontjában.”

AZ INTERAKTIVITÁS A KÉSZÍTŐ ÉS A KÖZÖNSÉG SZÁMÁRA IS IZGALMAS

„Alapvető igazság, hogy minden azon múlik, hogy mekkora durranást csinálunk belőle. Tehát alapvetően minden a marketingen múlik.” – emeli ki Fehér Márton. Ezért előre fel kell mérni, hogy miről érdemes élő bejelentkezést csinálni. Ha van kommunikáció a követőkkel például a Faceboookon, akkor az élőzés is egyszerűbb lehet, mivel ez lényegében ugyanaz lesz, csak nem egy emberhez beszélünk, hanem egyszerre akár több ezerhez. „Fontos, hogy ismerjem a követőimet, és fontos, hogy életszagú legyen, amit csinálok. Ezt fel is lehet előtte mérni. Megkérdezhetem a közönségemet, hogy miről beszéljek, vagy megkérhetem őket, hogy tegyenek fel kérdéseket, mert meg fogom válaszolni ekkor és ekkor. Indíthatok egy kérdőívet, felmérést, piackutatást azzal kapcsolatban, hogy a közönségem mire is kíváncsi.” Persze ahogy mindent, az élőzést is el lehet rontani, így ha a nézői tapasztalat nem pozitív, érdemes stratégiát váltanunk.

MOBILOPTIMALIZÁCIÓ

2017-ben továbbra is fontos lesz a weblapokat, holnapokat mobilra is optimalizálni, mert a mobil verziók elérhetősége iránt egyre nagyobb az igény, és a Google is bünteti majd azokat az oldalakat, amelyek mobil verzióban nem elérhetők. „Tíz éve mondják, hogy az adott év lesz a mobil éve, de a 2017-es év valóban az lehet, ez pedig a keresőoptimalizálást is jelentősen érinti. Bár a Google és a Facebook rendszere sok mindent tud, de jönnek majd az újabb és újabb funkciók, és a nagy versenyben, aki meg akarja őrizni a versenyelőnyét, annak tudnia kell használni ezeket. A Google rendszere nagyobb átalakuláson megy keresztül, bármelyik pillanatban megújulhat a kezelőfelülete, ezt is újra kell tanulni. Fontos lépést tartani a változásokkal” – összegzi a két szakember.

Nagy lehetőségeket rejt a VR, vagyis a virtual reallity, a virtuális valóság is, amely magában rejti az úgynevezett tapasztalati marketing lehetőségét. A VR lehetőséget nyújt a vásárlóknak, hogy ne csak lássanak és halljanak egy adott brandről, de meg is tapasztalhassák azt. Egy VR üzenet, a mérések alapján, nem csak jobban kedvelt a felhasználók körében, több újranézést, több megosztást is generál a hagyományos videókkal szemben.
Előző cikk

10 MÁSODPERC IS ELÉG – A SNAPCHATÉ A JÖVŐ?

Következő cikk

PÉNZÜGYI INNOVÁCIÓK