Home»First Class»„NEM BEVÁSÁRLÓKOCSIKÉNT NÉZÜNK A VÁSÁRLÓINKRA!”

„NEM BEVÁSÁRLÓKOCSIKÉNT NÉZÜNK A VÁSÁRLÓINKRA!”

1
Shares
Pinterest Google+

52 éve létezik, és 22 éve működik Magyarországon a METRO, a világ egyik legnagyobb nagykereskedő áruházlánc-csoportjának tagja. Hazai vonatkozásban több százezer vevőt szolgálnak ki, több mint 800 beszállítóval dolgoznak és közel 30 ezer terméket forgalmaznak. A sikerért 13 áruházukban összesen 2500 munkatárs kolléga tevékenykedik. Immáron 6 éve a neves gasztrovilágverseny, a Bocuse d’Or fő támogatójaként is jegyezett vállalat egyik kiemelt ügyfélköre a vendéglátó szektor, melyet nem csak széles termékválasztékával és magas színvonalú szolgáltatásaival, hanem saját konyhaművészeti műhelyével, a METRO Gasztroakadémiával, és az ott zajló tréningekkel is igyekeznek kiszolgálni. Emellett a vállalat nagy hangsúlyt fektet a társadalmi felelősségvállalásra is, az élelmiszerpazarlás megállításán kívül a helyes táplálkozási elvek szem előtt tartására és a fenntartható vízhasználatra. A METRO sokszínű világát Horváth Imre vezérigazgató mutatta be a Business Class Magazinnak.

MICHELIN-CSILLAGOS ÉTTERMEKTŐL AZ UTCAI BÜFÉKIG

A METRO elsősorban a professzionális vevőkörre fókuszál, amely három különböző csoportot foglal magában, a kiskereskedők mellett a vendéglátás szereplőit és a különböző vállalkozói, irodai tevékenységet végző cégeket igyekszik maximálisan kiszolgálni az áruházlánc. „A független kiskereskedők, vagy köznyelven a sarki boltok ellátása épp úgy profilunk, ahogy a Michelin-csillagos éttermeké. A kiskereskedői csoportba olyan vállalkozók tartoznak, akik megőrizték függetlenségüket, és nem csatlakoztak egyetlen nagyobb beszerzési lánchoz sem. Ez egy igen jelentős szegmens több mint húszezer vásárlóval. De fontosak a kisebb irodák, mint például orvosi rendelők, kisebb üzemek és gyárak ellátása is, ahol igen eltérőek az igények. A harmadik, és legdinamikusabban fejlődő terület a HoReCa szektor, beleértve a vendéglátás összes válfaját, a neves éttermektől egészen a diákétkeztetésig vagy az utcai büfékig.”

A HoReCa az angol Hotels, Restaurants, Cafés (szállodák, éttermek, kávéházak) gyűjtőfogalom rövidítése, összefoglalóan jelzi a vendéglátás alá tartozó különböző egységeket.

A három vevőkört kiszolgálását körülbelül 440 ezer vevő teszi ki, több mint 800 beszállítótól érkezik az a közel 30 ezer termék, amely a polcokon fellelhető a 13 magyarországi áruházban. Az irodai, a kiszállítási és az áruházi dolgozókkal együtt ez mintegy 2500 munkatárs folyamatos munkavégzését igényli.

A METRO Csoport világszerte 751 üzlettel működik 25 országban, 21 milliós ügyfélkörrel.

„Magyarországon a cash and carry szegmensben, vagyis a nagykereskedelemben egyértelműen piacvezetők vagyunk. Az a célunk, hogy a kiszállításban is megszerezzük ezt a pozíciót. Többek között ezért indult el tavaly a kifejezetten a vendéglátásra szakosodott METRO MAX szolgáltatás az ennek megfelelően kialakított áruválasztékkal, az áruházaktól eltérő árazással, egyedülálló minőségbiztosítási szolgáltatással és egyedi vevőkezeléssel.”

TÁRSADALMI FELELŐSSÉGVÁLLALÁS

A METRO, a sikeres kereskedelmi szerepvállalás és a gasztronómia iránti elköteleződés mellet, a társadalmi felelősségvállalásra is szakít időt, pénzt és energiát, hiszen természetesnek veszi, hogy visszaadjon valamit azoknak a helyi közösségeknek, amelyekben működik. Itthon hat éve látja el a rászorulókat élelmiszerekkel és termékekkel az Élelmiszerbankon keresztül. „Eddig több mint 40–50 ezren kaptak segítséget tőlünk 1 milliárd forintot meghaladó értékű élelmiszerben.”

Arra az elmúlt hetekben nagy visszhangot keltett hírre, amely szerint egyes tagállamokban azonos márkanév alatt különböző minőségű termékeket forgalmaznak – így a kormány tájékoztatása szerint Magyarországon is sok esetben rosszabb minőségű áru kerül forgalomba a nyugat-európai országokéhoz képest –, Horváth Imre így reagált: „A termékek minőségét döntő mértékben nem a kereskedők határozzák meg. Mi kizárólag követhető eredetű, szigorú minőségellenőrzésen átesett termékeket forgalmazunk, ezeknek a többségét a helyi márka képviselőitől, forgalmazóitól vásároljuk, akik meghatározzák, hogy erre a piacra mit gyártnak vagy szállítanak. Sok az olyan termék, amelyet egy helyen több piacra is gyártanak, ezért is többnyelvű a csomagolásokon feltüntetett termékinformáció. Az természetesen jogos érv, hogy a különböző országok fogyasztóinak eltérő lehet az ízlése bizonyos élelmiszereknél, de ez leginkább ízesítésben jelenhet meg, és semmi esetre sem a minőségben! Az is elképzelhető, hogy egy termékcsalád olcsóbb vagy éppen drágább változata fogy jobban egy országban, de ettől még mindegyiknek van helye a polcokon.”

A teljes cikket olvassa el a Business Class Magazin ÉLENJÁRÓK című lapszámában!
Fizessen elő nyomtatott vagy digitális formában!

Előző cikk

BEKÖSZÖNTÖTT A MAGYAR FILM ARANYKORA

Következő cikk

„A VIRTUOZITÁSNAK EZER ARCA VAN, ÉS EZT ÉRDEMES MEGMUTATNI”