Youtuberek és influencerek nyomában a NuHeadz Talent Managementtel
Manapság bárkiből lehet befolyásoló személyiség, legyen az illető aktivista, környezetvédő, közéleti szereplő, civil vagy politikus. Végezzen akár hétköznapi, vagy épp ellenkezőleg, kivételes munkát, folytasson bármilyen tevékenységet. De vajon ki és miért kerülhet a figyelem középpontjába, kire és miért figyelünk, miért leszünk a követője? A fiatal és feltörekvő influencerek és youtuberek világáról Horváth Ádámmal, a NuHeadz Talent Management egyik alapítójával beszélgettünk.
Honnan indult el a NuHeadz Talent Management?
Két másik kollégámmal találtuk ki az ügynökséget. Mivel mindhárman kereskedelmi televíziózással foglalkoztunk, így többéves szakmai tapasztalattal indítottuk el a NuHeadzTV nevű YouTube-csatornánkat.
Ide eleinte vicces, humoros videókat töltöttünk fel, majd két éve elkészült a nagy sikert arató A Vers Mindenkié sorozatunk, amelyben ismert színészek szavaltak el közismert dalszövegeket.
Ennek sikerén felbuzdulva kezdtünk el további videókat készíteni, azonban időközben az egyik kollégánk Londonba költözött, így ez a folyamat akkor megállt. Ezután kezdtünk el az úgynevezett Instagram-influencerekkel foglalkozni. Egyre több cég talált meg minket, hogy szeretnének velünk hirdetni, illetve a mi influencereinkkel együtt dolgozni. Ekkor vettük észre, hogy mekkora lehetőség van ebben, miközben a kereskedelmi televíziózásban egyre kevesebb, ezért mi is váltottunk.
Mivel foglalkozik pontosan a NuHeadz?
Mi alapvetően két dologgal foglalkozunk: az egyik az influencermarketing, a másik pedig a megrendelésre történő videógyártás. Szerencsére egyre több hirdető veszi észre, hogy egy-egy nagyobb YouTube-videóst ma sokkal többen néznek, mint a kábeltévét, ezért szinte már csak így tudja elérni a közönségét.
Miben tudja segíteni a NuHeadz az influencereket?
Mi két dolgot tudunk tenni. Segítünk azoknak, akiknek már eleve sok követőjük van és már felépítették magukat, kitapasztalták a követőiket, tudják, hogy azok mit szeretnének, melyik az a tartalom, ami akár YouTube-on, akár Instagramon is érdekes lehet. Nekik alapvetően hirdetéseket szervezünk, vagyis a különböző ügynökségeknek kiajánljuk őket. Ha egy márka éppen olyan típusú karaktert keres, mint a mi influencerünk, akkor teszünk neki egy ajánlatot. A másik eset az, amikor találkozunk egy olyan potenciális jelölttel, akiben meglátjuk annak a lehetőségét, hogy lehetne egy nagyon jó Instagram-oldala vagy YouTube-csatornája, viszont még kevés követője van. Őt abban segítjük, hogyan készítsen olyan tartalmat, amivel egyre több nézőt tud elérni. Milyen fejlécet töltsön fel például a YouTube-ra, hogyan javítson a kép- és hangminőségen, hogyan legyen egységesebb a profilja, kiket érdemes követnie – valamint számtalan hasonló tippel támogatjuk őket, akár napi szinten.
Hogyan szerződnek a lehetséges influencerekkel?
Mi mindig személyesen találkozunk a jelentkezőkkel és mondjuk el nekik, hogy hogyan működünk.
A mi nagy előnyünk a többi hasonló YouTube-ügynökséggel szemben, hogy míg ők százalékot kérnek a youtuberek csatornáiból származó bevételéből, addig mi nem. Hiszen mi nem a csatornájukra szerződünk, hanem a konkrét személlyel kötünk szerződést.
A mi szolgáltatásunk egészen addig nem kerül semmibe, amíg nem hozunk össze egy üzletet vagy egy hirdetést. Emellett folyamatosan bővül a referenciamunkáink listája is, amin olyan nevek szerepelnek, mint az HBO, a Libresse, az OTP vagy éppen a BioTech, amelyeket ezáltal már bemutathatunk meglévő és leendő ügyfeleinknek, az influencereknek, akiknek, ha valamelyik szimpatikus, akkor akár meg is állapodhatunk.
Mi alapján választják ki a közösségi médiában meghatározó szereplőket, akiket szívesen képviselnek?
A már befutott influencerekért egyfajta verseny folyik, ami érezhető a piacon is. Esetükben azt nézzük, hogy milyen sűrűn töltenek fel tartalmat, hány lájkolójuk, követőjük van, illetve hogy mennyire illenek bele a portfóliónkba, ami jelenleg a fashion, fitness, lifestyle, beauty és sport témakörére koncentrálódik. Ha pedig olyanról van szó, akinek még csak pár száz vagy ezer követője van, akkor a benne rejlő potenciált nézzük. Hogy mennyire lelkesen tölt fel tartalmakat akkor is, ha még csak pár százan látják. Jellemzően az történik, hogy sokan nagy lendülettel kezdik el a tartalomgyártást YouTube-csatornájukon, amit, mivel az elején még nem néznek annyian, mint egy már felfuttatott csatornát, egyszerűen abbahagynak. Ha azt látjuk, hogy valaki fejlődik, például egyre jobb a kép- és hangminőség a videóiban, egyre jobban vág, és látszik a törekvés, hogy jobb akar lenni, akkor megkeressük, és megpróbáljuk leszerződtetni. Nálunk alapvetően nincs olyan sok account vagy csatorna, mint mondjuk a nagyobb YouTube-cégeknél, akik pont emiatt nem is tudnak annyira odafigyelni az egyénre, mi viszont igen.
Ezek a több tízezres követőtáborral rendelkező influencerek hogyan építik fel magukat, hogyan jelennek meg a követőik előtt?
Abba, hogy egy influencer milyen tartalmat tölt fel, nem szoktunk beleszólni. Ezt nekik kell érezni, a saját szenvedélyükből kell tartalmat alkotniuk. Például, ha valaki főzőcsatornát akar indítani azért, mert azok éppen nagyon mennek, de valójában nem szeret főzni, akkor az a csatorna biztos, hogy nem fog működni. Ami fontos, hogy folyamatos és megfelelő mennyiségű legyen a tartalom. Nem baj, ha az elején még nem tökéletes a képminőség, a hang vagy a vágás, ezekbe idővel bele lehet jönni. Ha a gépezet egyszer beindul, akkor már mi is könnyebben instruáljuk az influencereinket, elemezzük az oldalt és segítünk, amiben tudunk, hogy a követőik előtt már tényleg egy profi megjelenést képviselhessenek.
Mennyire fogadják el az influencerek és youtuberek az önök véleményét és észrevételeit?
Abszolút rugalmasan kezelik, ez egy kétirányú kommunikáció. Van, amire azt mondják, hogy nem, ezt nem szeretnénk csinálni, ugyanakkor mi is egy év távlatában kezdjük átlátni, hogy mi az, amiben érdemes tanácsot adni és mi az, amiben nem szükséges. Igazából akkor kell segítenünk, ha az influencer megreked. Ilyenkor kipróbálunk valami új dolgot, vagy az eredeti témájánál maradva, más megközelítésből újra gondoljuk.
Nagyságrendileg körülbelül mennyi idő felépíteni egy közösségi médiaszereplőt?
Nem lehet általánosítani. Van, akit hirtelen felkapnak és van, akit nem. Van, aki egy év alatt behoz 250.000 új követőt és van, akinek ez soha nem fog sikerülni.
A teljes interjút olvassa el a Business Class Magazin KÍSÉRLETEZŐK című lapszámában!
Fizessen elő nyomtatott vagy digitális formában!