Életeket megváltoztató podcast
A MentorFM célja a magyar vezetők személyiségfejlesztése, a hatékonyság és a célorientáltság elősegítése, valamint a munka és a magánélet egyensúlyának javítása. Az oldal születéséről és működéséről Dunder Krisztián alapítóval és Mezei Alexandra felelős szerkesztővel beszélgettünk.
Hogyan indult a MentorFM története?
Dunder Krisztián: Mindig is átlag feletti önfejlesztési igény élt bennem: kezdetben a digitális marketinggel kapcsolatos szakmai anyagokat bújtam, majd kezdtem érezni, mennyire keveset tudok a világról. Könyveket, cikkeket olvasva, nálam okosabbakkal – coachokkal, HR-szakemberekkel – beszélgetve mint egy kíváncsi kisgyerek nyitottam a pszichológia, a szociológia és a magatartástudomány felé. Közben pedig építettem a magánvállalkozásomat, majd a cégemet. Maga a MentorFM négy éve indult szerelemprojektként. Sosem üzleti célból készítettük. Az első fél év a kísérletezés jegyében telt: Pécsi Ferenc bloggerrel, a Radiostylist gyártóstúdiót üzemeltető miskolci barátommal, Tóth Péterrel, valamint egy gyakornokkal próbálkoztunk azzal, ki mit csináljon, milyen tartalmakat hozzon. Ebbe a közegbe érkezett Alexandra a maga nyolcéves tartalomfejlesztői tapasztalatával, marketinges diplomájával, szociológiai és pszichológiai tanulmányaival, valamint átlagon felüli elköteleződésével. Szerencsés találkozás volt, mert az operatív feladatokat szinte azonnal el tudtam engedni, már csak a stratégiával, a tartalomtípusokkal és a visszaméréssel foglalkozom intenzíven.
Miért pont a podcast formátumban gondolkodtatok?
K.: Nem gondoltuk, hogy nekünk kellene a podcastkultúrát kialakítani itthon, bár mára egy kicsit mi is részesei lettünk ennek. Arról volt szó, hogy évi 50 000 kilométert vezettem az M3-ason, és mivel az autóban még nem lehet olvasni, a formátum adta magát. Ráadásul a kilencvenes évek végén a kazincbarcikai rádiónál voltam gyakornok, így a hanganyagok készítésében volt némi gyakorlatom. Tóth Peti pedig a kezdetektől viszi a vágást, a maszterelést, ő készítette a jingle-t, szervezte a stationvoice-ot. Az volt a cél, hogy holtidőben is lehessen önfejlesztéssel foglalkozni. Valóban sokan hallgatják így, például edzés közben, de egyes anyagaink olyan mélyek, hogy már nem megengedhető a figyelemelterelés – azokkal le szoktak ülni, hogy meghallgassák.
Ezért is indult desktopváltozat a mobilalkalmazások mellett?
K.: Az induláskor iOS és Android mobilalkalmazásunk volt, és a mobilnet akkori hiányosságai miatt letölthető, de védett fájlformátummal dolgoztunk. A felhasználók viszont – a Spotify és a Deezer mintájára – igényelték az asztali változatot. Ráadásul korábban nem működtünk Windows-platformon, és a megoldás terjedését is lelassította a mobil kizárólagossága, ugyanis nagyon sok a lemorzsolódási pont, cserébe nehézkes a mérhetősége is. A desktopfelületet az FPS készítette hatalmas lelkesedéssel, és életünk egyik legjobb döntésének bizonyult: a regisztrálók és a lejátszások száma is három-négyszeresére növekedett. Ma már közel 80:20 a webplayer és az app aránya, viszont az alkalmazást használók azóta is lojálisabb hallgatóink: több adást és hosszabban hallgatnak.
Milyen eredményeket ért el a MentorFM?
K.: Több mint 220 adást készítettünk eddig, és néhány hete léptük át a 15 000-es felhasználószámot és a félmilliós összesített stream- és downloadértéket. Mivel az oldal nem üzleti célú, és adatbázist sem építünk, ezért meglehetősen keveset tudunk a hallgatóinkról. Eredetileg a vállalkozókhoz szóltunk, de mára kifejezetten diverz a közönségünk. Ami közös bennük, hogy a digitális világ használói, és nem feltétlenül fiatalok. Leginkább akkor hallunk róluk, ha megkeresnek minket.
Mezei Alexandra: A szeretetnyelvről szóló adásunkkal kapcsolatban érkeztek talán a legemlékezetesebb visszajelzések: azt az adást karácsonyra készítettük, mert szerettük volna olyankor publikálni, amikor az emberek nyitottabbak arra, hogy odafigyeljenek a környezetükre és a családjukra. A szándékunkat pedig hallgatóink is díjazták:
többen írták, hogy a MentorFM mentette meg a házasságukat, vagy tette jobbá a párkapcsolatukat.
Hasonló a helyzet a két adásból álló, a megcsalás témáját feldolgozó adássorozatunkkal is: kaptunk olyan visszajelzéseket, amelyek szerint az a két adás segítette át a párokat egy hűtlenségből adódó kapcsolati krízisen. A közeli baráti körünkben is tudunk olyan párról, akik az adásban elhangzott módszerek segítségével jutottak túl ezen a ponton, azóta pedig az esküvőjükre készülnek. És hiszünk benne, hogy rengeteg olyan történet van, amely nem jutott el hozzánk, de segített a hallgatóinknak, mi pedig ezek miatt a történetek miatt érezzük azt, hogy milyen nagy szükség volt Magyarországon erre a platformra.
A teljes interjút olvassa el a Business Class Magazin VEZETŐK című lapszámában! Fizessen elő nyomtatott vagy digitális formában!