Home»Lifestyle»Kiemelkedő „sávváltások” az autóiparban

Kiemelkedő „sávváltások” az autóiparban

9
Shares
Pinterest Google+

Összeállításunkból megismerheti a Grace Klinikából az Endurance versenyzésbe, vagy éppen a humoristából autógyűjtővé átnyergelő nyolc karrieristát, akik nem álltak meg a saját területük csúcsán.

Nem sok ember van a földön, aki az élete közepére elmondhatja magáról, hogy a csúcsig vitte azt, amivel foglalkozik. Természetesen léteznek kiugró példák és csodához közeli üstökösök, akik berobbannak a különböző iparágakban. Az ilyen emberek azonban többnyire ott is maradnak, ahova feltörni vágytak, és nem keresnek új területet. Akadnak azonban olyan lázadók, akik sosem elégedettek azzal, amit elértek, és mindig újabb, magasztosabb célok felé törnek. A most következő cikkünkben olyan eseteket és embereket mutatunk be, akik valamiért rendhagyó módon csöppentek egy korábbi sikeres karrierből az autóiparba és/vagy a motorsportba.

Patrick Dempsey – a kamerák elől a 24 órás pályákra

Dempsey neve a Grace Klinikából lehet ismerős, hiszen ő alakította a sármos dr. Derek Shepherdöt. A szívtipró orvost megformáló színész úgy döntött, köszöni szépen a filmezést, de inkább átnyergel a motorsport világába. Jelenleg a világ legnagyobb 24 órás versenyein indul, név szerint a Le Mans és a Daytona kerekei között égeti az üzemanyagot. Ráadásul egy hollywoodi színésznek ritkán vannak anyagai problémái, nem kong üresen a zsebe. Így ahelyett, hogy felmutatott volna valamit a nagynevű csapatoknak, és pusztán a tehetségére alapozva próbált volna bejutni a versenyvilágba, egyszerűen fogta magát, és megalapította a saját csapatát, a Dempsey Racinget. A csapat szoros együttműködésben áll a Porschéval, így nem csoda, hogy van mivel végignyomulnia a világ legnagyobb 24 órás futamain. A 2013-as Le Mans-on Alessandro Del Piero egykori futballcsillaggal karöltve hozták el a 4. helyet az LM GTE Am osztályban, egy Porsche 911 GT3 volánja mögött.

Fabien Barthez – a bőr rugdalásától a GT-versenyzésig

A focihoz annyira értek, mint a matyó hímzéshez, de állítólag ez a Barthez fazon a 2007-es visszavonulásáig igencsak magasra szaladgálta fel magát a pázsiton, pontosabban a kapuban. A világbajnok focikapus úgy döntött, a kapuskesztyűt versenykesztyűre cseréli, és a GT-versenyzés világában éli ki magát.
A kezdeti nehézségek után a 2013-as Francia GT Bajnokságon sikerült brillíroznia, és a szintén francia Sébastien Loebbel osztozott a pályán és a dicsőségen az FIA GT sorozatban. Itt szeretném megjegyezni, hogy Loeb olyan tehetséges pilóta, hogy fél kezében egy majommal is lehozta volna a futamot. Nem Barthezen múlott a dolog.

Adam Małysz – a hósáncról a homokba

A Dakar-ralihoz és az olimpiai síugráshoz szükséges kondíció nem sokban különbözik. Adam Małysznak, úgy tűnik, 2012-ben elege lett a sáncról való zuhanásból, és négy olimpiai érmét négy kerékre cserélte. A lengyel sportoló nem akármilyen nagy fába vágta a fejszéjét: a Dakar-ralit vette célba, hogy meghódítsa a sivatagot. Az utóbbi három év Dakar-futamain 37., 15. és 13. helyet ért el, ami jól mutatja, hogy van benne potenciál, és van esély rá, hogy Małysz olyan magasságokba emeli az autózást, mint annak idején a síugrást.

Slim Borgudd – Gimme, gimme, gimme a Forma–1-kormány

Borgudd az ABBA dobosaként ért el néhány perc hírnevet még a 70-es és a 80-as években, de hamar nyilvánvalóvá vált számára, hogy a szíve sokkal inkább a Forma–1 világához és az autóversenyzéshez húzza. A svéd zenész úgy döntött, enged a kísértésnek, és elkezdte felépíteni motorsportos karrierjét. 1981-ben az ATS ajánlott neki egy ülést a teljes Forma–1-es szezonra, amelyben a legszebb pillanata a Brit Nagydíj volt, ahol a 6. helyet sikerült kiautóznia magának.

Jann Mardenborough – játékból valóság

Minden autóbolond életében van egy korai pillanat, amikor még gyerekként a kedvenc autós játékát gyűri otthon, és arról álmodozik, hogy egyszer igazi versenyző válik belőle. Nos, 2019-re bizony ott tartunk, hogy még az igazi pilóták is sokat edzenek szimulátorokban, valamint az először teljesen valóságtól elrugaszkodott játékok mostanra igazi szimulátorként működnek. Jó a fizikájuk, jók a gyári setupok, vagyis érthető a lelkesedés.
Éppen emiatt történhetett meg Jann Mardenborough-val, hogy a GTA Academyben nyújtott kiemelkedő teljesítménye meghozta a gyümölcsét, és lehetőséget kapott a valós autóversenyzésre. Kezdetben az Endurance világába lépett be, mostanra pedig az Arden Motorsport csapatában bontogatja szárnyait a GP3-ban, az Infiniti Red Bull Racinggel karöltve, ami pedig egy intenzív pilótanevelő program.

Rowan Atkinson – hülye angolból angol hülyévé, Mr. Bean a klasszikusra bukik

Az 1981 óta szórakoztató humoristaként és színészként közismert Atkinson bizony sokkal nagyobb autóőrült, mint az a filmjeiből és az epizódjaiból kiderül. Tökéletes példa erre az, hogy Atkinson tulajdonában volt bizony még egy McLaren F1 is, amelyet összetört, megkapta hozzá Anglia legmagasabb biztosítási kártérítését, majd nyolcmillió angol fontért megvált tőle.
Nyilvánvaló, hogy a kocsi jó befektetés, ha elég ritkát vagy elég régit vesz az ember. A humorista így döntött, amellett, hogy klasszikus versenyeken indul, mint például a Le Mans vagy a Daytona, klasszikus autókat tart és ad el. Nos, Rowan Atkinson versenyzői múltja ugyan nem számottevő, vásárlásai és eladásai viszont megengedik, hogy furcsa pályaváltónak nevezzük a színészt.

A teljes cikket olvassa el a Business Class Magazin PÁLYAVÁLTÓK című lapszámában! Fizessen elő nyomtatott vagy digitális formában!

Előző cikk

Sikkes pillanatok a párizsi divathéten – II. rész

Következő cikk

A találkozások adják el a könyveket