Home»Lifestyle»Ford Ranger Raptor: A legkeményebb platós

Ford Ranger Raptor: A legkeményebb platós

9
Shares
Pinterest Google+

Felejtsenek el mindent, amit eddig tudtak a pickupokról, a Ranger Raptor egy új faj, terepre született versenygép, amely a legkeményebb körülmények közt hozza a legjobb formáját. Igazi több autó egyben. Hiszen egyrészt 5 személynek kényelmes útitárs, ha kell ideális munkaeszköz, a hétvégén pedig hobbi tereprali autó.

Az új Ford Ranger Raptor Európa legkelendőbb pickupjának eddigi legkeményebb és legnagyobb teljesítményű változata. Az autót a Ford Performance csapata fejlesztette ki az off-road rajongók számára.

Az új modellt a Ford 2,0 literes EcoBlue motorjának Bi-turbo változata hajtja, amelynek 213 lóerős teljesítményét és 500 Nm forgatónyomatékát egy új, 10 fokozatú automata sebességváltó továbbítja a kerekekhez.

A legnagyobb igénybevételek elviselésére tervezett Ranger Raptor egyedi, szupererős alváza nagy szilárdságú, ötvözött acél elemeket is tartalmaz, amelyek még a terepversenyek extrém terheléseit is
jól bírják.

A Raptor nagy teljesítményű futóművét speciális megerősítésekkel látták el, hogy a szerkezet nagy sebesség mellett is jól működjön a kemény terepen, miközben tökéletes irányíthatóságot és kényelmes rugózást kínál. Az autó nyomtávját 150 mm-rel kiszélesítették, és a hasmagasság is 51 mm-t nőtt Ranger XLT változathoz képest.

A Pozíció Érzékelő funkcióval kiegészített Fox Racing Shox lengéscsillapítók erősebb csillapítást és páratlan terepképességet kínálnak az extrém helyzetekben, az országúton viszont úgy változik a csillapítás mértéke, hogy az autó simábban fusson.

Az első lengéscsillapítók mozgástartománya 32, a hátsóké 18 százalékkal nőtt. A nagy teljesítményű, 63,5 mm-es dugattyúkkal működő lengéscsillapítókhoz alumínium lengőkarok csatlakoznak, a hátsó, spirálrugós felfüggesztést pedig Watt-rudazat egészíti ki, ami rendkívül kis oldalirányú kitérés mellett is nagymérvű fel-le mozgást
enged a tengelynek.

A biztonságos lassításról és megállásról ikerdugattyús első féknyergek (51 mm-es, azaz 20 százalékkal nagyobb átmérőjű dugattyúkkal) és 332×32 mm-es hűtött első tárcsafékek gondoskodnak. A 332×24 mm-es hűtött hátsó tárcsákat markoló hátsó féknyereg dugattyújának átmérője 54 mm-re nőtt. A minden terepre alkalmas BF Goodrich 285/70 R17 gumiabroncsokat kifejezetten a Ranger Raptorhoz tervezte a gyártó.

Az egyedi futómű tovább javított off-road geometriájának köszönhetően az autó hasmagassága 283 mm, gázlómélysége 850 mm, első terepszöge 32,5 fok, rámpaszöge és hátsó terepszöge pedig 24 fok, vagyis a terepképességek igazán meggyőzőek.

Az autó tavaly ősszel mutatkozott be nemzetközi szinten, de indén már a hazai márkakereskedésekben is elérhető azok számára aki szeretnék megérezni az amerikai Ford F150 életérzés európai változatát. Az alap Rangerhez képest a felára nettó 3 millió forint, amely a műszaki fejlesztések ismeretében egyáltalán nem rossz.

Az cikk eredetileg a Business Class Magazin 2020/06. számában jelent meg. Ha szeretné megvásárolni a lapot vagy előfizetne rá, akkor azt megteheti a Dimagon keresztül.

Előző cikk

Óraipari szivárvány

Következő cikk

Kő fagyi?! – Budapestre is beköltözött a mindszentkállai kultikus fagyizó