Home»Lifestyle»Nagy teljesítmény, élvezetesebb vezetés

Nagy teljesítmény, élvezetesebb vezetés

0
Shares
Pinterest Google+

Még nagyobb teljesítmény, még élvezetesebb vezetés: ezt jelzi a „performance” kiegészítés az Audi Sportnál, ahol az új R8 V10 performance RWD 30 lóerővel lett erősebb a Coupé és Spyder változaban. A középmotoros, hátsókerékhajtású sportkocsi 570 lóerő teljesítménnyel nyújtja a vezetés kivételes élményét, miközben olyan műszaki különlegességeket sorakoztat fel, mint a kagylóülések, a dinamikus kormányzás, a szénszálerősítésű műanyag (CFRP) stabilizátor és a kerámiafékek, amelyek igazi versenyautós feelinget adnak a sofőrnek.

Az Audi R8 V10 performance RWD (Rear Wheel Drive) az Audi sorozatgyártású sportautóinak új, hátsókerékhajtású csúcsmodellje.

„Az LMS GT4 versenyautóból származó hátsókerékhajtásával és aligha visszafogott menetdinamikájával az Audi R8 V10 RWD egy csapásra meggyőzte a vásárlókat. A frissített gép most 30 lóerővel erősebben és 10 newtonméterrel megnövelt forgatónyomatékkal érkezik a piacra, „új szintre emelve a vezetés élményét”

– hangsúlyozta Sebastian Grams, az Audi Sport GmbH ügyvezető igazgatója. Mindkét modell alapváltozatát, vagyis az R8 V10 quattro és az R8 V10 RWD Coupé és a Spyder kiviteleit, egyaránt az új performance modellek váltják fel, tovább erősítve az R8 család csúcsmodellként elfoglalt pozícióját.

A középmotoros sportgép álló helyzetből mindössze 3,7 másodperc (Spyder: 3,8 s) alatt katapultálja és vezetőjét 100 km/h-s tempóra, végsebessége pedig a 329 km/h-t (Spyder: 327 km/h) is eléri. Az új R8 szíve a jól ismert 5,2 literes, V10-es atmoszférikus FSI-motor, semmi mással össze nem hasonlítható hangjával, villámgyors gázadási reakcióival és rendkívül pörgős karakterével. A forgatónyomatékot mechanikus differenciálzár osztja el mindenkor a pillanatnyi menethelyzetnek megfelelően a hátsó kerekek között, nedves útfelületen is optimális vonóerőátadási képességekről gondoskodva. Mint minden R8 modellben, a karosszériaszerkezet itt is Audi Space Frame (ASF) konstrukcióként alumíniumból és jelentős részben szénszálerősítésű műanyagból (CFRP) készül, az R8 V10 performance RWD Coupé saját tömege így mindössze 1590, míg a Spyder változaté 1695 kilogramm.

A futómű- és menetdinamikai hangolás kifejezetten a hátsókerékhajtáshoz illeszkedik. Ha az elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESC) Sport üzemmódja aktív, a futóműbeállítások és a szabályzórendszerek akár az ellenőrzött driftet is lehetővé teszik. Az elektromechanikus szervokormány közvetlen kapcsolatot biztosít az útfelülettel. Még pontosabb reakciókkal és visszajelzésekkel szolgál a hátsókerékhajtású R8 számára első ízben rendelkezésre álló dinamikus kormányzás, amely – például kanyargós országutakon vagy bekanyarodáskor – még közvetlenebb kormányzási tulajdonságokkal fokozza a menetdinamikai képességeket, parkoláskor és manőverezéskor pedig mérsékelt kormányzási erőszükséglet mentén biztosít még színvonalasabb vezetési kényelmet.

A kimondottan a hátsókerékhajtáshoz hangolt RWD-sportfutómű kettős keresztlengőkaros konstrukció és passzív differenciálzárral egészül ki. Az első és a hátsó tengely közötti tömegeloszlás 40:60 arányú. Különösen könnyű, 19 vagy 20 col peremátmérőjű alumíniumöntvény keréktárcsák segítik a pontos irányíthatósági tulajdonságokat és a tökéletes iránytartást a nagysebességű kanyaríveken. Kívánságra elöl 245/30 R20, hátul 305/30 R20 méretű Cup-gumiabroncsok gondoskodhatnak fokozott tapadásról és menetdinamikai képességekről. A kellő lassulást Wave-dizájn szerinti acéltárcsákkal szerelt, 18 colos nagyteljesítményű tárcsafékek, extrafelszerelésként pedig 19 col méretű, ugyancsak nagyteljesítményű kerámiatárcsás fékek biztosítják.

Az R8 V10 performance RWD sportosan agresszív dizájnja a GT4 testvérmodellekre összpontosít. Ennek részei egyebek mellett az R8 emblémát hordozó, széles és alacsony kialakítású, matt fekete Singleframe hűtőrács, az ezt közrefogó nagyméretű légbeömlő nyílások, az első légterelő perem (splitter), a hátsó légkilépő rácsozat, valamint az ovális kipufogóvégcsövek. Az első fedél pereme alatti rések a legendás Audi Sport quattro hasonló motívumát idézik. Az új R8 összesen tízféle színben kapható, köztük az eddig kizárólag az R8 V10 performance quattro számára fenntartott Ascari-kék metál árnyalattal. A külsőhöz illő beltérről az „R8 performance” dizájncsomag gondoskodhat, fekete Alcantara bőrkárpitozással, Mercato-kék kontrasztárnyalatú díszvarrásokkal és karbon dekorbetétekkel.

A cikk eredetileg a Business Class Magazin 2022/01. számában jelent meg. Ha szeretné megvásárolni a lapot vagy előfizetne rá, akkor azt megteheti a Dimagon keresztül.

Előző cikk

Időtlen szépség

Következő cikk

A karaktergyilkosság végigkísérte az emberiséget