Home»Lifestyle»Majdnem versenyautó

Majdnem versenyautó

0
Shares
Pinterest Google+

Egy nagyteljesítményű sportoló, aki nem fitogtatja tehetségét, és szereti a visszafogottságot: ez az új Porsche 911 GT3, Touring csomaggal. A legújabb, 510 lóerős GT-autó hetedik kiadása mostantól elérhető a vásárlóknak azzal a felszereltségi csomaggal, amely annyira népszerű volt az elődjénél. Nem biztos hogy ezzel a kocsival fogsz bevásárolni járni a városba, de  a mindössze 1418 kilogramm tömegű, letisztult 911 GT3, alapfelszereltségként hatsebességes, manuális váltóval szerelt GT most először a Touring csomag részeként felár nélkül a 7-sebességes PDK duplakuplungos váltóval is kombinálható, hogy biztosan ne okozzon problémát a városi araszolás senkinek.

A legszembetűnőbb külső különbség az elődhöz képest a 911 GT3 fix hátsó légterelőjének elhagyása. A nagy sebességnél szükséges leszorítóerőt és a még nagyobb visszafogottságot helyette egy automatikusan kihúzódó hátsó spoiler biztosítja. Az oldalablakokon elhelyezett, magasfényű eloxált alumíniumból készült ezüstszínű dekorcsíkok szintén olyan megkülönböztető jegyek, amelyek az új jövevény diszkrét megjelenését hangsúlyozzák. Az orr-rész teljesen a külső színre van fényezve. Különösen elegáns a fekete színű, bővített bőrkárpitozással ellátott belső tér, amely kizárólag a Touring csomaggal ellátott GT3-hoz rendelhető. A műszerfal elülső része és az ajtókárpitok felső oldalrészei különleges felületi domborítással vannak ellátva.

A nagy fordulatszámú motor fölött egyedi kialakítású “GT3 touring” logóval ellátott hűtőrács található. Az oldalablakok dekorcsíkjai és a sport kipufogórendszer kipufogócsövei ezüstszínűek. Ezek az elemek az opcionális külső Touring csomagban szaténfényű fekete színben pompáznak. Az elülső lámpamodulok ebben az esetben sötét színűek.

A Touring csomaggal felszerelt 911 GT3 belső tere is egy klasszikus sportautó hangulatát árasztja. A kormánykerék karimája, a sebességváltó/előválasztó kar, a középkonzol, az ajtópanelek kartámaszai és az ajtókilincsek fekete bőrrel borítottak. A részleges bőrbelső fekete varrással van ellátva. Az ülések középső paneljét fekete szövet borítja, és a tető kárpitozása is fekete. A fejtámlákon dombornyomott Porsche címer látható. Az ajtók belépői, valamint a műszerfal és a középkonzol díszítőelemei is szálcsiszolt fekete alumíniumból készülnek.

A Porsche a 911 GT3 szinte minden opcionális felszerelését elérhetővé teszi a Touring csomaggal együtt. Ide tartozik az összes külső és keréktárcsa-szín, a Porsche Dynamic Light System és a Porsche Dynamic Light System Plus rendszer LED-es fényszórói, a különböző asszisztens rendszerek, a PCCB kerámia fék, az elülső tengely emelőrendszere, az összes ülésváltozat, a Chrono csomag és az audiorendszerek.

A nagyteljesítményű sportautó hetedik kiadásával a Porsche minden eddiginél következetesebben ültette át a versenytechnológiát egy széria modellbe. A kettős keresztlengőkaros elülső felfüggesztés, valamint a kompromisszumok nélküli aerodinamika a hattyúnyakú hátsó szárnnyal – a Touring csomagból kivéve – és a markáns diffúzor a sikeres 911 RSR GT versenyautóból származik, az 510 lóerő teljesítményű 4,0 literes hathengeres boxermotor pedig a 911 GT3 R hosszú távú versenyeken bevált hajtóművén alapul.

A cikk eredetileg a Business Class Magazin 2021/9. számában jelent meg. Ha szeretné megvásárolni a lapot vagy előfizetne rá, akkor azt megteheti a Dimagon keresztül.

Előző cikk

Évről évre értékesebb

Következő cikk

A legendás svájci óra