
A tudomány egyre szexibb
Joós Andrea profi televíziós és rádiós szerkesztőként tért vissza eredeti hivatásához, a tanításhoz, amelyet aztán hamar egyedivé tett sajátos, élményalapú tanítási stílusával. A biológiatanár, tudománykommunikációs szakember jelenleg egy tehetségprogram mentoraként dolgozik, és tovább fejleszti Élménybiológia nevű portfólióját, amelynek Facebook-oldala immáron 27 ezer feliratkozót számlál, idén nyáron pedig elnyerte a Bridge Budapest kezdeményezésének, az Edisonplatform Edison100 listájának fődíját Tudomány kategóriában.

A szex elad?
A reklámok hagyományosan tárgyiasítják a nőket, és gyakran erősítik a nemi sztereotípiákat. De miért is van ez így, és láthatóak-e a változás jelei?

Termékenységi program kétségbeesett nőknek
Fogantatási nehézségekkel küzdő nők számára fejleszt ki átfogó megoldást a Truviva csapata. Az előfizetés-alapú, önfejlesztő termékenységi program online és offline részeket is tartalmaz. A startup alapítóival, Shokoya Fatimah orvostanhallgatóval, dr. Szesztai Anita gyógyszerésszel és fejlesztő partnerükkel, az élelmiszer-tudományi területen tevékenykedő dr. Némedi Erzsébettel beszélgettünk a tabuként kezelt női meddőség kérdéséről és az általuk kínált lehetséges megoldásról.

Kapcsolatok nélkül is úszhatsz szabadon a Freeasy-vel
Cégeket és lokális reklámipari szabadúszókat összekötő platformot fejleszt egy fiatalokból álló startup, a Freeasy. A piacspecifikus felület segít megtalálni a megfelelő freelancert a megfelelő munkára akkor, amikor szükség van rá. Tassonyi Csenge és Bittera Réka alapítókkal beszélgettünk.

Ha nem agyalsz rajta, akkor menni fog – Interjú a Praktiker HR-igazgatójával
Márton Katalin 1997-ben, 25 évesen lett a társaság HR-vezetője, majd több kitérő után tavaly visszatért a céghez, ugyanabba a pozícióba. Szerencsésnek mondhatja magát: őt nem érte diszkrimináció azért, mert nő. Ettől függetlenül nem elégedett a közbeszéd állapotával, és fel van háborodva, hogy még mindig vannak olyanok, akik úgy látják: a nők teljesítőképessége soha nem lesz olyan, mint a férfiaké. Szerinte szükség volt a me too mozgalomra, mert megváltoztatta az emberek hozzáállását, és soha nem lenne olyan férje, aki szerint a nőnek a konyhában a helye.

Kellenek az őszinte példaképek – Blaskó Nikolett
Blaskó Nikolett-tel, az egyik legnagyobb független hazai ügynökség, az ACG tulajdonos-ügyvezetőjével a kreatív ipar előtt álló kihívásokról, a példaképek fontosságáról, munka és magánélet egyensúlyáról és a jövőbeli tervekről beszélgettünk.

Alkalmazott tudományok és szakmák az autóiparban
Amióta autó létezik, azóta kapcsolódik egyre több és több szakma az autóiparhoz.

Tudomány az óraiparban
Az óraipar elmúlt 250–300 éve kifejezetten tartalmasan telt. A kulcsos felhúzású zsebóráktól eljutottunk a GPS-vevős, rádiószinkronizálós, napenergiával működő sokfunkciós karórákig. Egy könyvet meg lehetne tölteni az óraipar technológiai történelmével, igyekeztünk azonban rövidebben, tömörebben átvenni a legfontosabb eseményeket.

Stílus és innováció a modern férfi ruhatárában
Az új évtized beköszönte lehetőséget ad a múlt átértékelésére és a jövő tervezgetésére. A világ vezető divatházai a 2020-as tavaszi férfi kollekciók megtervezésekor a letűnt korok hangulatából, a feledés homályába merült szín- és formavilágból merítettek ihletet úgy, hogy közben szem előtt tartották korunk technológiai vívmányait és az igencsak magas elvárásokat. Egy modern és stílusos férfi ma már nem rekedhet meg a fekete-fehér-szürke unalomig ismételt szentháromságánál, hanem nyitottnak kell lennie a különleges szabászati megoldásokra, a modern anyagokra és az egyéniséget tükröző színekre. A következő összeállításban öt lehengerlően izgalmas gyűjteményt mutatunk be az ismert márkák jövő évi kínálatából. Hölgyeim és uraim, dőljenek hátra, és gyönyörködjenek!

Tradicionális konyha a Lánchíd lábánál
Tradicionális konyhájával és hangulatos rendezvényeivel vált a város egyik legnépszerűbb éttermévé a budapesti Kiosk a Március 15. téren. Most októberben „kistestvére” született a Lánchíd budai lábánál, a korábbi Beefbar helyén. Bár mindketten azonos alapokon nyugszanak, míg Pesten egy lazább térben ereszthetjük el a hajunkat, addig Budán inkább egy elegánsabb, csendesebb környezetben csodálhatjuk egy meghitt vacsora mellett a kivilágított Duna-partot.