Annyira népszerűek az autószimulátoros e-sport-versenyek, hogy még Alonso is beszállt
A 2010-es évek drasztikus változást hoztak mindabban, amit addig sportnak neveztek, kibővítve annak határait. Korábban a sakk se arról volt híres, hogy az izmok játszanák a főszerepet (bár Magnus Carlsen, a világhírű sakkozó napi több órát is edz, hogy állóképességével gyűrje le ellenfeleit), és az autóversenyek során is inkább a szem-kéz koordinációra hagyatkoznak a versenyzők. De a 2010-es években elterjedtek az összefoglaló nevükön csak e-sportnak nevezett versenyek, ahol számítógépes játékokban mérik össze a tudásukat a versenyzők.
Baselworld 2019 – a nagy svájci óraszalon
Két óraipari rendezvény adja a legjelentősebb másfél hetet az órásvilágban. Az egyik a januári SIHH Genfben, a másik pedig a régibb és nagyobb Baselworld Bázelben. Ez utóbbiról lesz most szó.
Az időtlen viseletek szupersztárja: a ballonkabát
Kezdetben katonai célokat szolgált, később a hétköznapok része lett. Hollywood is felfedezte magának, és egy csapásra népszerűvé tette, azóta a divat legismertebb állócsillaga a trench coat, azaz a ballonkabát. Letisztult vonalainak, egyszerű szabásának és tartós anyagának köszönhetően kortól, nemtől és társadalmi rangtól függetlenül bárki hordhatja, ugyanis roppant kényelmes és praktikus, emellett bármilyen szettet képes stílusossá, hovatovább szexisen elegánssá varázsolni. Ismerjék meg a Burberry–Aquascutum viselettörténeti háború egyetlen túlélőjét, a legkedveltebb alapdarabot, a trencskót!
Specialty coffee – Design – Workshop
Multifunkcionális hely, ahol a design, a specialty kávé és a tanulás találkozik – ez az Újlipótvárosban, a Visegrádi utcában nyílt Fabrik. A tulajdonosok célja egy olyan tér megépítése volt, ahol egy kreatív közösség jöhet létre – az emberek inspirációt találhatnak, és együtt lóghatnak egy jó kávé mellett.
A cirkusztól az Öt Kapuig
Tizennyolc éve működik többnyire a Mikszáth Kálmán tér 2.-ben lévő ház második emeleti lakásában, a Bázison az ország egyik legkülönösebb, független teátruma, a Maladype Színház. Balázs Zoltán az alapítója, a társulatvezetője, a rendezője és a színésze; ízig-vérig a motorja. Róla és a csapatról beszélgettünk. Meg mindenről…
A tudomány nevében – Szükségesek-e még az állatkísérletek?
Vannak kérdések, amelyek esetében szinte lehetetlen igazságot tenni – az állatkísérletek témaköre pont ilyen. Hiszen jogos elvárás, hogy 2019-ben ne „kínozzanak” állatokat a tudomány nevében, ugyanakkor be kell látni, hogy létfontosságú területeken sérülne a haladás, ha megválnánk ezektől a módszerektől. Mégis jó volna betiltani például a kozmetikai célú állatkísérleteket, amilyen gyorsan csak lehet. A kérdésben Kovács Dominikát, a Pécsi Tudományegyetem PhD-s hallgatóját, biológust kérdeztük.
A társasjáték mint üzlet
A mai világban körbevesz minket a technológia, hiszen szinte elképzelhetetlen, hogy ne használjunk akár munkához, akár szórakozáshoz valamilyen digitális eszközt. Mégis – vagy éppen ezért – elképesztő növekedés tapasztalható a hagyományos társasjátékok eladásaiban. Ebben a cikkben bemutatjuk, milyen okai lehetnek a növekedésnek, illetve megnézzük, milyen befektetési lehetőségeket kínál a társasjáték-iparág.
Hogyan hatnak a fiatalokra az erőszakos játékok?
„A társadalom 4 százaléka szociopatákból áll, akik szívesen játszanak olyan játékkal, amelynek a főszereplője egy sorozatgyilkos, aki nőket erőszakol meg” – állítja a Rape Day névre keresztelt program kitalálója. A játék nagy port kavart, hiszen bekerült a legnagyobb online áruház kínálatába, ám végül a Steam betiltotta. Szakpszichológus segítségét kértük, hogy kiderítsük, milyen hatással lehet a társadalomra az erőszakos tartalmak terjedése.
Játékfejlesztés a Commodore-tól a Skillzig
Trencsényi Józseffel, az Artex Games tulajdonos-ügyvezetőjével a mobiltelefonos játékfejlesztés titkairól beszélgettünk. Megtudtuk például, kik játszanak a legtöbbet puzzle típusú játékokkal, mire buknak a fiatalok, és lehet-e belőlük pénzt keresni.
„Megérkeztünk a legjobb ligába”
A Nemesys Games nemrég azzal került be a hírekbe, hogy izgalmas virtuálisvalóság-kampányt készített a Liptonnak, de emellett a számítógépes játékok piacán is igen aktívak. Sőt szintet lépve a világ élvonalába kerültek – derült ki a Józsa Szabolcs ügyvezetővel folytatott beszélgetésünkből, akivel azt is megvitattuk, mi lehet a VR jövője.