„A beilleszkedés ára, hogy Kafiya feladja önmagát.” – Interjú Zurbó Dorottya dokumentumfilm-rendezővel
Nemrég itthon is bemutattak egy nagyon bátor dokumentumfilmet, amely már a Locarnói Nemzetközi Filmfesztiválon és a Szarajevói Filmfesztiválon is nagy sikert aratott. A Könnyű leckék a menekültkérdést sokkal inkább személyes identitásválságként, kemény döntési helyzetek sorozataként és egy kultúra fájdalmas elhagyásaként mutatja be, mintsem politikai üzenetet szolgálna. A szomáliai menekült lány, Kafiya két éve, tizenöt évesen érkezett a fóti gyermekotthonba. A filmben az ő útját követhetjük végig, ahogy az otthona után szépen lassan elhagyja a kultúráját is, és több-kevesebb sikerrel próbál beilleszkedni a magyar közegbe. A rendkívül intelligens, érzékeny, gyönyörű és bátor lánynak a nézők éppúgy szurkolnak, mint a környezetében élők. A Magyar Nemzeti Filmalap Inkubátor Programjának dokumentumfilm-szekcióját elsőként megnyerő Zurbó Dorottya dokumentumfilm-rendezővel beszélgettünk.
Szerencse és tudatosság
A három fiatal magyar zeneszerzőből álló Sound Tailors csapat nemrég elnyerte a JimJam csatorna zenei arculattervezésére kiírt pályázatot, és ma már több mint száz országban az általuk komponált zenéket hallhatják a tévét néző gyerekek. Kozma Katával, Alpár Balázzsal és Sebestyén Áronnal erről a kevéssé ismert média-zeneszerzésről beszélgettünk.
Berepülnek-e a hétköznapjainkba a drónok?
Mezőgazdaság, filmipar, média, energetika – csak pár ágazat, ahol elkezdték használni a drónokat az elmúlt években. Ugyanakkor az is bizonyos, csak idő kérdése, hogy azon szektorok képviselői is felfedezzék a bennük rejlő lehetőségeket, amelyekben eddig még nem alkalmaztak drónt. De vajon a mindennapi használatban tudnak majd érvényesülni ezek a repülő szerkezetek? Ezt a kérdést jártuk körbe, a DJI ARS Budapestben készített riportunkat olvashatják.
Pókember nem kap jó munkát, de te igen! – Szűcs Gergely influencer Metaszkópja
A vlogolás mára igen elterjedté vált – a közösségi média egyik izgalmas kommunikációs eszköze az influencerek közkedvelt terepe lett. Szűcs Gergely YouTube-csatornája, a Metaszkóp egy kiemelkedő kezdeményezés – népszerű kommunikációs elméletek átadására törekeszik különböző popkulturális referenciákon keresztül. Han Solo és a motivációelmélet, az Avengers és a szervezetfejlesztés, a Lannister testvérek és az önismeret. Izgalmas kombinációk, megnyerő, lelkesedő és okos előadó, hasznos tanácsok, fontos témák, és természetesen a felhasználói hit – mi kellhet még?
A mobil mint adatforrás
Mire használható a marketingben a mobilos helymeghatározás, és hogyan kerülhető el, hogy a felhasználók zavarónak érezzék az ennek segítségével kiszolgált reklámokat? A Blis kutatási vezetőjével, az Internet Hungary konferencia alkalmából Magyarországra érkező Alex Wrighttal beszélgettünk.
Online ruhatisztítás mesterfokon
Online megrendelésre közvetít lakossági ügyfeleknek professzionális ruhatisztítást és vasalást a Neatly nevű magyar startup. A „sharing economy” modellre épülő vállalkozás összehozza a nagyon elfoglalt családanyákat a profi vasalónőkkel.
Elektromos gyártásba kezd Magyarországon a három német autóipari főszereplő
Elektromos motorok gyártásába kezd az Audi, amely teljesen új infrastruktúrán alapuló egységet és gyártósort hozott létre a kezdeményezéshez. Megvolt a kecskeméti Mercedes második gyárának alapkőletétele, és aláírták a hazai első BMW gyárról szóló megállapodást is a hónapban. Mindhárom ipari szereplő felkészül az elektromos autók gyártására, hiszen jól látszik, hogy a …
High-tech ökomozgalom menő mopeddel
Magyar fejlesztők ötlete tenné fenntarthatóvá a városi közlekedést. A Servo Movement célja dugók és légszennyezés nélküli elektromos városi közlekedés kialakítása. Csapó Balázs alapítóval beszélgettünk a fejlesztés tesztelési ideje alatt.
Az autózás forradalma
Napjainkban a közlekedés és az autózás forradalmát éljük, amely jelentőségében az ipari forradalomhoz mérhető. Az elektromos és önvezető autók nemcsak az autóipart, hanem az egész életünket felforgatják majd.
Tereket nyit meg előttünk a mesterséges intelligencia
Megoszlanak a vélemények arról, hogy manapság van-e értelme a meetingnek, hiszen szinte már nincs olyan dolog, amit egy csevegőalkalmazás segítségével ne tudnánk megbeszélni. Ráadásul sok időt vesz el mind az utazás, mind maga a megbeszélés, és egész egyszerűen az is előfordulhat, hogy valaki megbetegszik, vagy külföldre kell utaznia, ezért nem tud személyesen megjelenni. Ugyanakkor mindaz, ami egy megbeszélés előtt vagy után történik, sokszor fontosabb, mint maga a meeting. Ez a felhőalapú platformvilág egyik legnépszerűbb üzleti kommunikációs megoldása, amely havonta több mint 30 millió online konferenciának add otthont.