„Érdekes dolgokat kell csinálni, amelyek működhetnek reklámként is” – interjú Gulyás Jánossal a Wavemaker ügyvezető igazgatójával
Magyarország egyik, ha nem a legelismertebb reklámszakembere szerint az óriásplakátok részei a városképnek, Mark Zuckerberg akkor kedvez a hirdetőknek, ha a fogyasztóknak kedvez, a választásoktól pedig nem vár nagy változást. Gulyás Jánost többek között az utóbbi időben kialakult médiaügynökségi listák körüli feszültségekről kérdeztük, álláspontja az, hogy az ilyen ügyek túl sok energiát vesznek el, miközben a jelenlegi szabályozói környezetben fontosabb lenne az iparági összefogás.
Drónokkal a hatékonyabb leltározásért – Bemutatkozik az Aeriu
Kereskedelmi forgalomban kapható drónok segítségével teszi hatékonyabbá a leltározás folyamatát az innovatív technológiára építő magyar startup, az Aeriu. Ellenrieder Gergellyel, a szoftvercég ügyvezető igazgatójával beszélgettünk fejlesztésük előnyeiről, a megvalósításról és hosszú távú tervekről.
„Minél több film készül, annál nagyobb eséllyel készül olyan, amelyik kitűnik az átlagból” – Interjú Hutlassa Tamás producerrel
Soha nem volt még ennyire sikeres a magyar film, soha nem látogattak ennyi magyar filmet a mozikban. Az elmúlt év két közönségfilmje, a Kincsem és A Viszkis hatalmas siker lett, nézőszámaik pedig rövid időn belül hatalmas rekordot döntöttek. De minek köszönhető ez az eredmény? Mennyit számít a marketing? És mennyit számít egy jó forgatókönyv? Egyáltalán mi a producer feladata a filmkészítés folyamatában? A BCM kérdez, a két sikerfilm producere, Hutlassa Tamás pedig válaszol.
Változó szemléletmód a fogyasztói eléréshez – A Z generáció aranyhal-effektusának kijátszása
A márkáknak egyre inkább meg kell küzdeniük a fogyasztói figyelemért, de nem mindegy, hogy azt milyen eszközökkel teszik. Az ADDICT Interactive és a MITTE Communications közös iparági felmérést készített, melyből kirajzolódik: a brandinget és a performance marketinget ötvöző kampányok értékesítéstámogatás, márkaismertség és költséghatékonyság terén is jóval nagyobb eredményességet hozhatnak. Napjainkban a Z generáció hatékony elérése a legnagyobb kihívás, hazai szakemberek szerint személyre szabott üzenetekkel és a közösséghez való tartozás érzésével azonban ők is meggyőzhetők. Batta Barnabással, a MITTE Communications stratégiai igazgatójával beszélgettünk.
„Mi vagyunk a legnagyobb hobbirendezvény” – Interjú a SMART Konferencia főszervezőjével
Dobó Mátyás főtevékenysége a digitalizációs fejlesztéseket érinti, élete egy másik szegmensében pedig csapatával, az Endless.Consultinggal szervezi a SMART Konferenciát, amelynek végén általában úgy dönt: ez volt az utolsó. Aztán valahogy mégis jön a következő. Véleménye szerint a politika nem szabhat határt a technológiának, a díjak leginkább a helyzetbe hozásról szólnak, …
Multifunkcionális virtuális térkép – hasznos információkkal
Felhasználót és partnert egyaránt támogató multifunkcionális applikációt fejlesztett ki egy magyar startup egyéni és céges felhasználók számára, amely egy virtuális térképen nyújt hasznos információkat turistalátványosságokról, középületekről, segíti a közúti közlekedést, a parkolást, ráadásul a rendszerhez csatlakozott éttermekben és üzletekben felhasználható, árengedményt biztosító kártyát is kínál. Az AmpeGo fejlesztéséről Horváth Péter ötletgazdával beszélgettünk.
Slow Budapest – Lassan járj, hogy tovább és jobban élj!
A lassúság manapság szinte a luxus szinonimája, sőt, kifejezetten negatív képzetek társulnak hozzá, úgymint a lustaság, a rossz munkavégzés vagy éppen a tétlenség. Azonban aki egy kis időt tölt Krajcsó Nellivel, a Slow Budapest mozgalom megalapítójával, teljesen más szemszögből tekint majd a lassítás témakörére.
„A szövegeim okosabbak nálam” – Interjú Bereményi Gézával
A hetvenkét éves dalszövegíró, író, rendező és forgatókönyvíró jelenleg önéletírásán dolgozik. Bereményi Géza dalszövegei szervesen beépültek a magyar kultúrába, és ez főleg a Cseh Tamással közös dalszerzői munkának köszönhető. Bereményi Géza rendületlenül folytatja az írást, újabb szerzeményeiből pedig március 4-én, Másik Jánossal közös estjén hallhatunk részleteket. A Kossuth- és Prima Primissima díjas szerzővel a munka és az élet kapcsolatáról, a Cseh Tamással közös alkotásról, a dalszövegekről és emblematikus kettősük kultuszáról is beszélgettünk.
Mit ér az élet? – Értékel az Allianz és a Generali
A feltett kérdés nem romantikus, hanem materiális, százezreket, egyesek több százmilliókat költenek évente élet-, illetve egészségbiztosításra. De vajon mit kapunk a pénzünkért cserébe? Mérleget vontunk az olasz oroszlánnal, illetve a német sassal.
„Magányosan írunk, aztán kipakoljuk” – Interjú Karafiáth Orsolyával
Nagy múltú helyen, Karinthy kedvenc kávézójában találkozunk; az interjú előtt hosszú időt szentelünk a fotózásra. Orsolya szőke parókában, óriási nyaklánccal, tetszetős gyűrűvel, nagyon csinosan jelenik meg. Számára a találkozókhoz hozzátartozik az öltözék, bár állítása szerint ma annyira sietett, hogy nem talált ki külön koncepciót. Ezt nehezen hiszem el neki. Az extravagáns megjelenésű költő- és írónőnek, újságírónak 2017 őszén jelent meg legújabb, a függőséget és az alkoholizmust tematizáló családregénye, a Szirén. Az alkoholizmus démonától immár nyolc éve megszabadult művésznővel egy hosszú beszélgetés keretében a külső megjelenéstől kezdve a Szirén könyvborítóján, történetén és szerkezetén keresztül egészen a függőségtől való megszabadulásig és a gyereknevelésig jutottunk el.