GreenGo – Oszd meg és uralkodj a klímán!
Az okostelefonok elterjedését követően egyre több startup próbálja applikációk segítségével hatékonyabbá tenni a közlekedést. A szoftverrel kiegészített Bubitól a BKK Futáron át a viharos körülmények között országunkból távozó Uber után egy újabb szereplő próbált szerencsét egy egészen innovatív területen: a GreenGo. Michaletzky Bálinttal, a szolgáltatás ügyvezetőjével beszélgettünk a közlekedésben fennmaradt piaci rés kihasználásáról, működési folyamatáról és előnyeiről.
Bitcoin, Microcoin és kriptovaluta – érdekességek a világból
Számos előadást tartottak az év első néhány hetében, amely a Bitcoin, a blockchain, a kriptovaluta és az ICO rendszereit járta körül. A résztvevők között szép számmal akadtak befektetők és befektetni vágyók, informatikusok és fintechszereplők, de laikus érdeklődők is, akik csak szerettek volna több ismeretet és tudást szerezni a témában. Mindez egyértelműen jelzi, a virtuális fizetőeszközök és a pénzmozgás, valamint a jogi státuszú pénzügyi szereplők nélküli fizetési világ elérte a közérdeklődést, mindenki szeretne egy szeletet a kriptovaluta világából. Az alábbiakban összegeztük a kriptovaluták 2018-as legfontosabb fejleményeit.
Az Apple odavert az órapiacnak: a Watch eladásai lekörözik a svájci cégeket
Egy, a legutóbbi negyedéves adatokat vizsgáló felmérés szerint az Apple-nek több okosórát (Apple Watch) sikerült értékesítenie, mint amit a teljes svájci óraipar összesítve fel tud mutatni luxus analóg óráitól a hétköznapi digitális – vagy okosóra kínálatán át ugyanerre az időszakra vonatkozóan. Ez alapján az Apple 8 millió darabot értékesített termékéből, amely az eladási számok gyorsulását jelzi, és amivel jelenleg ők vezetik az óragyártási piacot.
„Rá akartam szolgálni a bizalomra” – interjú Kindli Ernával
Fiatal kora ellenére a Google-nál volt marketingigazgató, később a társaság elcsábította Londonba, aztán pedig az egyik hazai sikervárományos startupnál, a Tresoritnál dolgozott, ekkor nyerte el az „Év fiatal vezetője – 2016” címet is. Kindli Erna mostanra átkerült egy másik ágazatba, a Bátor Tábor ügyvezetőjeként igyekszik továbbvinni szemléletmódját. Élményeiről, az adakozói kultúráról, motivációiról beszélgettünk vele, de szóba kerültek a techóriások adakozási szokásai és az egészségügy is.
Viszlát NESTEA, helló FUZETEA! – Új kihívója akadt a cukormentes frissítőknek
A kapitalizmus és a globalizáció nyertesei egy tollvonással döntenek arról, hogy egy terméknek, szolgáltatásnak, esetleg cégnek mi legyen a sorsa. Sokszor ezek apró, jelentéktelen, nem profitábilis árucikkek, ugyanakkor nem ritkán népszerű, bejáratott márkák, piaci tényezők tűnnek el a süllyesztőben.
Innovatív technológia hőtárolásra – HeatVentors
Egy innovatív technológia, ami a hagyományos vizes hőtárolókat egy helytakarékosabb és nagyobb hatásfokú tartállyal váltja fel speciális, fázisváltó anyagok felhasználásával. Farkas Rita és Andrássy Zoltán energetikai mérnökökkel, a HeatVentors startup alapító tagjaival beszélgettünk.
„Remélem, hogy nem a 25. órában járunk” – Interjú Ifj. Chikán Attilával
Az ALTEO Csoport vezérigazgatójával könnyed hangvételű beszélgetés keretén belül értekeztünk komoly kérdésekről. A magát befektetési szakembernek való Ifj. Chikán Attilának van véleménye a politikáról – sőt még politizálna is –, de nem akar állást foglalni, továbbá azt javasolja, hogy tanuljunk a multiktól.
Parkl – A digitalizált parkolóházak kulcsa
Egy nemrég indult ingyenes magyar applikáció, a Parkl segítségével olyan, a hétköznapi autósok elől elrejtett, kihasználatlan parkolóhelyek válnak elérhetővé, mint a szállodák és irodaházak garázsai. Somogyi Zsolttal, a Parkl társalapítójával beszélgettünk az innovatív ötlet megvalósításáról és hatékonyságáról.
Napjaink első számú elektromos autót gyártó cége a Tesla
Kényelem, biztonság, luxus, önvezető autók, napelemek és környezettudatosság: ez maga a Tesla, az elektromos autók piacának vezető szereplője, aki nem csak autókat gyárt.
A Budai pék- és gasztrobirodalom cégére a minőségnek és a vevőorientált gondolkodásnak
Két új helyszínnel erősödött a Budai-brand: a Budai 3 kávézóval a MOM Park közelében, illetve az EZ IS BUDAI-val a Széna térnél. A tulajdonosok szerint a siker abban rejlik, hogy közvetlenül tapasztalták meg a vásárlói visszajelzéseket és építettek az igényekre. Gyulai Ágnessel, Kovács Tamással, Juhász Gáborral és Pletrich Ákossal beszélgettünk.