Mióta beszélhetünk a trailerről, mint különálló műfajról? Képes-e a néző a film műfajától függetlenül viszonyulni egy előzeteshez? Mi a különbség a mozifilmek és a tv-sorozatok promói között? Milyen irányt és értéket képvisel a HBO/Cinemax ezen a téren? Mitől működik jól egy előzetes? Átverhető a befogadó? Mekkora ma a spoilerveszély? – ilyen jellegű kérdéseket boncolgattunk Ecsery Ádámmal, az HBO kreatív igazgatójával, Kovács Gellért újságíró-filmkritikussal, A Filmszerész megmondja című sorozat szellemi tulajdonosával, Góg Emesével, a projekt rendezőjével, a Robbit Creative kreatív igazgatójával, illetve Boldizsár Péterrel, az ügynökség promó vágójával

Néhány éve még azt sem tudtuk, hogy mire való, ma már a mindennapi életünk része az internet. A világháló elterjedésével felgyorsult a kommunikációnk és az életvitelünk is, egy kattintással bárki bármiről értesülhet. Ezzel együtt eljött az idő, amikor nem kell VIP személynek lennünk ahhoz, hogy eljussunk egy különleges eseményre, ugyanis online figyelemmel kísérhetünk bármilyen rendezvényt, így például a legnagyobb divatházak legújabb kollekcióinak bemutatóit is. Az elképesztő iramból egyes márkák óriási nyereséget kaszálnak, mások pedig csak irigykedve nézik a szinte percenként változó őrületet. Akik szemfülesen figyelik a piacot, a rajongók és a vásárlók reakcióit, visszajelzéseit, igényeit, azok hatalmas léptékben tudnak fejlődni úgy, hogy közben eladhatóvá tesznek egy életérzést vagy annak álcázott terméket. A következő összeállításban a világhírű Dolce & Gabbana olasz hagyományokra épülő, lendületes és különleges világába nyerhetnek bepillantást.

„vannak vidékek ahová nehezen vagy el sem ér a környezetvédelem” – írta meg a költő Kányádi Sándor a múlt század végén, amely mondat éppúgy aktuális napjainkban, mint akkor. A különbség csupán annyi, hogy a világ első számú hatalmának, az Egyesült Államok élén Donald Trump foglal helyet, akit egyértelműen nem ez a kérdés foglalkoztat leginkább, pedig a globális felmelegedésnek „kézzelfogható” bizonyítékai vannak, elég csak a múlt hónapok időjárására gondolni. A kérdést érintő politikai és gazdasági folyamatokról környezetvédelmi szervezetekkel és energia-szakértőkkel beszélgettünk.

Fotó: Kiss András A képgalériához tartozó interjút olvassa el a Business Class Magazin ÉN-KÉPZÉS című lapszámában! Fizessen elő nyomtatott vagy digitális formában!   

Alapjaiban változtatja meg mindennapjainkat az 5. generációs vezeték nélküli hálózat, amely 60-szor gyorsabb a jelenlegi 4G (LTE) hálózatnál. Képes lesz összekapcsolni az okoskütyüket, sőt, még olyan futurisztikus elképzelések is léteznek, miszerint a valós időben látott és mozgó hologramok is megjeleníthetőek lesznek vele.

Az olyan közösségi oldalak aranykorában, mint a Twitter, a Facebook vagy az Instagram, amikor még a nap sem kelhet fel vagy bukhat le a horizonton anélkül, hogy azt valaki meg ne dobná egy hashtaggel, borítékolható volt, hogy az online közösségépítés világa előbb-utóbb mindent elér majd. S hogy mindebből valami nagyobb dolog születhessen, a KAJAHU úgy döntött, hogy ideje a virtuális közösséget ismét egy valós térben, a gasztronómia jegyében összehozni. Hashtag gyorsított étterem, hashtag FoodTogether, hashtag a KAJAHU igaz története.

Reggel, felkelés után egy presszókávé, délután, az ebédhez egy cukormentes kóla, este a buli előtt egy tuttifrutti ízesítésű energiaital. Ismerős sorrend? A koffeintartalmú italok a mindennapjaink részévé váltak, melynek következtében az iparág cégei elé rengetek kiaknázatlan lehetőség tárult – vannak, akik a világuralomra törnek, és vannak, akik új vizekre eveznek. Górcső alá vettük, többek között a Starbucksot, a Coca-Colát, illetve a Red Bullt.

A kézműves sörök virágkorában, amikor a romkocsmák már roskadoznak a megannyi sörcsap súlya alatt, egyszer csak felbukkan három fiatalember, akik egy otthoni sörfőzés közepette felteszik a kérdést: Miért is ne lehetne automatizálni az otthoni sörfőzést? Majd fogják magukat és a Brewie névre keresztelt, automata sörfőzőgépükkel sikeresen becsatlakoznak a hazai startupok színes világába.

Napjainkban a kapcsolatépítés elengedhetetlen, nincs ma már olyan munkahely, ahol legalább minimálisan ne lenne elvárás a kiterjedt kapcsolati háló. Szociális hálónk építése és ápolása nem állhat meg az iskolai padból való kilépésnél, tanulmányaink zártával, hiszen akár a következő munkahelyünket köszönhetjük egykori iskolatársunknak vagy volt kollégánknak. Korábban nem ez jellemezte világunkat, hiszen nem számított kuriózumnak, ha valaki az első munkahelyéről ment nyugdíjba, így egyszerűen nem volt akkora jelentősége a kapcsolati hálónak sem. Manapság azonban már több munkahelyen is megfordulunk, és gyakran kell új munkaköröket, feladatköröket ellátnunk, emellett pedig állandóan tovább képezni magunkat, fejlődni és minél több kihívásnak megfelelni. Ehhez azonban mindenképp előny, ha kiterjedt, és lehetőleg sokrétű kapcsolati rendszerrel bírunk, és akadnak olyanok az ismeretségi körünkben, akik megértik és támogatják a törekvéseinket, hiszen minél több embert ismerünk, annál biztosabb a gyors siker az elhelyezkedésben, vagy éppen az új partnerségek kiépítésében.

Az online állás- és szakemberkereső oldalak piacán temérdek keresőoldal áll már az érdeklődők rendelkezésére, ahol napestig keresgélhetnek, hogy megtalálják álmaik állását, vagy épp azt a bizonyos szakembert. Folyamatosan jelennek meg az újabbnál újabb portálok, amik között, most egyszerre kettő is pole-pozíciót foglal el, ez pedig igazi pezsgést hozhat a kereslet-kínálat világába. Rácz Istvánnal, az allas.hu vezérigazgatójával és Turi Sándorral, a fix24.hu ügyvezetőjével arra kerestük a választ, hogy mégis miben jobb az általuk kínált szolgáltatás, mint egy hagyományos, első generációs keresőoldal?