Az emberi élet fontos és meghatározó eleme az alkotás, az új megismerése és a határok folyamatos tágítása. A nyughatatlanság és a kíváncsiság hajtóereje a felfedezések iránt érzett vágynak, amely új inspirációk és kezdeményezések megteremtője. Ezt a folyamatot, vagy annak végeredményét, innovációnak nevezzük.

Az újévi fogadalmak listájára nem ritkán felkerül egy olyan gondolat is, amelyben megígérjük magunknak, hogy valami hasznos dolgot is megtanulunk az évben. Az online marketing ma egyike a legdivatosabb ismeretszerzési területeknek, éppen ezért a rövid és intenzív tanfolyamokat kínáló képzésekből sincs hiány. Az Online Marketing Akadémia immáron kilenc éve indít képzéseket egyéni vállalkozóknak, nagyvállalatoknak, marketingeseknek és laikusoknak. Honlapjukon úgy fogalmaznak: „Küldetésünk, hogy a misztikus ködbe vesző internetes marketing némi tanulással, gyakorlással bárkinek hasznos segítőtársa lehessen.” Az akadémia két alapítójával és trénerével, Gombos Zsolttal és Fehér Mártonnal beszélgettünk az OMA-ról.

Fintechcégek, mesterséges intelligencia, virtuális kriptovaluta. A pénzügyi innovációk és a startupok törekvése újragondolni az idáig ismert pénzügyi rendszereket és struktúrákat. A törekvéseket a pénzügyi instabilitás és a piaci kiszámíthatatlanság táplálja, de vajon felválthatják-e a jövőben a technológiai fejlődés eszközei a hagyományos rendszert?

A 2017-es év végre valóban a mobil éve lehet, hiszen idén tényleg fontos lesz honlapunkat webre optimalizálni. Az adatbázis-építés egyre sürgetőbb, ahogy a mikroszegmentálás is. Ezek révén automatizálhatjuk egyes marketingtevékenységünket, amellyel gyorsabban és hatékonyabban célozhatjuk meg vásárlóinkat. Az élő bejelentkezésekkel pedig személyesebbé tehetjük kapcsolatunkat a felhasználóinakkal.

Nagyjából tíz perc alatt találta ki három stanfordi egyetemista a Snapchatet, a 10 másodperc után automatikusan törlődő üzenetek alkalmazását. Eltelt hat év, a cég pedig idén már berobbanhat a tőzsdére is.

LÉVAI BALÁZS, rendező, producer. Tévés karrierjét már általános iskolai tanárként elkezdte. Műsorai vezetése mellett szerkesztette és rendezte is azokat. Olyan nagysikerű műsorokat készített a köztévén 1996 és 2010 között, mint a Nagy Könyv, a Dob+Basszus vagy a Bestseller. Később dokumentumfilmeket forgatott: 2012-ben jelent meg Szentimálom címmel a 30Y-ról szóló zenés etűdfilm, 2013-ban az Örök átutazó, amely Ákos Karcolatok című lemezén hallható dalainak történeteit dolgozta fel. 2015-ben Engedem, hadd menjen címmel készített dokumentumfilmet a Quimby Csík zenekar által is feldolgozott slágeréről, majd 2016-ban a Tankcsapda filmje is elkészült, a Három rohadék rockcsempész címmel. 2004-ben és 2008-ban jelentek meg Bestseller című könyvei, melyekben világhírű írókkal folytatott beszélgetéseit olvashatjuk. 2014-ben Lovasi Andrásról írt könyvet. 2016-ban jegyzi első nagyjátékfilmjét producerként, a Wellhello-dalok alapján készült #Sohavégetnemérőst.

Két nagy multi céggel, a Tescóval és a Sparral is kapcsolatban áll Bubenkó Csaba, a Kereskedelmi Dolgozók Független Szakszervezetének elnöke, hogy napi szinten nyomást gyakorolva érvényesítse a munkavállalói érdekeket. Célkitűzései között nem kevesebb szerepel, mint kiharcolni egy olyan kollektív szerződést, amely az alkalmazottakat is védi, és elérni egy megfelelő, európai színvonalú bérrendezést a kereskedelmi dolgozók számára. Az elhivatott és agilis szakszervezeti vezető fiatal kora óta erre a pályára készült, a szakszervezetiséget pedig egyfajta családi tradícióként hordozza magában.

Az internetes kommunikáció folyamatos fejlődése lehetővé tette, hogy a személyes kapcsolatok helyett ma már a virtuális világban intézhessük munkaügyeinket. Egyre népszerűbbé válik a szabadúszó létforma, főként az Y generáció körében, akik megbízásos vagy projekt alapon dolgoznak. Ennek az életformának – bár rengeteg előnye van – egyik legnagyobb hátránya a magány, a teljes elszigetelődés. Erre (is) nyújtanak megoldást a közösségi irodák. Cikkünk megpróbál átfogó képet adni az ismertebb hazai coworking terek hangulatáról, előnyeiről, szolgáltatásairól, árairól, és – ami a legmeghatározóbb egy „második otthon” felkeresésénél – az általuk képviselt értékekről.

Mekis sajtburesz olajban ázott krumplival ide vagy oda – hamburgert készíteni menő, főleg, ha szívvel-lélekkel csinálják. Bármilyen furcsa, egy burgert jól is el lehet készíteni, és létezik igazi marhahús is – no meg valódi alapanyagok. A Széll Kálmán téri McDonald’s és KFC között nemrég nyílt meg a Zing Burger – hogy létrehozzon valami igazán jót.

A kétévente megrendezésre kerülő Bocuse d’Or minden idők legrangosabb főzőversenye. A világ legjobb séfjei között zajló, kifinomultsággal, kreativitással és precizitással társított csatározásnak 30 éves múltja van. A magyar jelenlét a lyoni döntőn mindössze négy évvel ezelőttre vezethető vissza, mégis olyan áttörő eredményekkel került az ország Európa gasztrotérképére, hogy az idei jubileumi fordulón, a verseny történetében először, nem francia, hanem magyar lesz az első számú műsorvezető. A versenyről Széll Tamással, az elődöntő győztes magyar séffel, Jókuti Andrással, az idei műsorvezetővel, Mautner Zsófiával, a verseny korábbi műsorvezetőjével és a Chili és Vanília blog szerzőjével, valamint Müllner Dóra szerkesztő, gasztroszakértővel, az esemény tudósítójával beszélgettünk.