Home»Startup»A bonbonok és trüffelek specialistái – Bonbonier

A bonbonok és trüffelek specialistái – Bonbonier

1
Shares
Pinterest Google+


Tizenhét nemzetközi elismerés, kiváló ízkombinációk, egyedi dizájn – így lehetne röviden jellemezni a gyerekkori álomból született Bonbonier kézműves csokoládét. Az egyik alapítóval, Csomor Tamással beszélgettünk a Király utcai kis kávézó-csokizó-sütizőben.

Pici díszdoboz rejtette finomságok

A Bonbonier megálmodója, Erdélyi Nóra kilenc év sikeres reklámszakemberi tapasztalattal a háta mögött, új kihívások után kutatva vágott bele a vállalkozásba. Ebben az is közrejátszott, hogy mindig is szenvedélye volt a csokoládé, nemcsak fogyasztani szerette, hanem elhatározta, hogy gyerekkori álmát megvalósítva kitanulja a csokoládékészítés csínját-bínját. „2012-ben autodidakta módon kezdett el foglalkozni az új szakma elsajátításával, majd miután rájött, hogy ez nem elég, megszerezte a szakmában komoly mércének tartott Chocolateur diplomát” – mondta el Csomor Tamás, Nóra alapítótársa. Meghatározó esemény volt a Bonbonier létrejöttében, amikor Nóra megmutatta a munkahelyén a kreatív termékeit, cége pedig egyből rendelt tőle 30 dobozzal karácsonyi ajándék gyanánt a partnereinek. Ez után beindult a biznisz: Nóra egy évig bírta még párhuzamosan a reklámcégbeli munkáját és a csokoládékészítést, majd társa támogatásával belevágtak a vállalkozásba. „Kibéreltünk egy standot egy csokoládéfesztiválra, és beszereztük a szükséges engedélyeket, a csomagolóanyagot és minden egyebet, ami egy vállalkozás indításához szükséges” – emlékezett vissza Tamás a márka születésére.

„A Bonbonier név tökéletesen lefedi azt, ami itt készül, hiszen jelentése nem más, mint egy pici díszdoboz, melyben régen nagyszüleink édességeket és bonbonokat tároltak, abból pedig szeretettel kínálgatták az unokáknak, családtagoknak a finomságokat”

– mutat rá a weboldalukon az ötletgazda.

A Bonbonier hosszú ideig rendezvényeken, vásárokban és viszonteladóknál árulta a termékeit, a legfontosabb mérföldkövet pedig a repülőtéren való megjelenés jelentette, onnantól kezdve olyan hátterük volt, amely biztos alapot adott a vállalkozásnak. Saját üzletüket kétéves tervezés után, tavaly júliusban nyitották meg, amely nyáron főként fagylaltozóként, télen pedig csokoládés-süteményes kávézóként üzemel. „Tavaly vezettük be a fagylaltot, és idén már süteményekkel bővítettük a portfóliót, de a fő vonal, amelyet képviselünk, továbbra is a csokoládé” – mondta el Csomor Tamás. Ő a vállalkozás üzleti részéért felel, míg Nóra a termékeket gyártja.

Ízek és elismerések

A kézműves csokoládésok közül ma már nehéz kitűnni Magyarországon, a Bonboniernek mégis sikerült. Ennek egyik oka, hogy a kis vállalkozás a bonbonok és trüffelek specialistája, ezt pedig az eddig elért nemzetközi díjaik is alátámasztják.

„A kiváló minőségű alapanyagok mellé egy izgalmas ízkombináció is szükséges ahhoz, hogy egy termék elismerést kapjon”

– emelte ki Tamás. Idén a csonthéjas- és karamellás ízekkel kísérleteztek – nem kevés sikerrel. Hiszen az augusztusban megszervezett Great Taste Awards versenyen a sóskaramellás-mogyorós trüffelük nyert egy csillagot, szeptember végén pedig az International Chocolate Awards versenyen egy almáspités-karamellás bonbonnal bronzérmet nyertek. „Azért vagyunk nagyon büszkék, mert a magyaros ízvilágot tudtuk megjeleníteni bonbonformátumban, amelyet egy nemzetközi zsűri is díjazott.” És ha már az ízkombinációknál tartunk, meg kell említenünk a tavaly, szintén a Great Taste Awardson két csillaggal díjazott körte-vanília sörbetet, amellyel a termék bekerült a világ 28 legjobb sörbetje közé. „Azért kapott kifejezetten magas értékelést, mert ez egy ritka párosítás, amelyben az ízek harmonikusan kiegészítik egymást” – ismertette a társtulajdonos. A sörbet egyébként vízalapú fagylalt, így tej- és laktózmentes. A vízalapú vaníliafagyi igen ritka, ezért számított különlegességnek a zsűri számára. A tejalapú vaníliafagylalt és a mogyorófagylalt, vagyis a praliné szintén nyert egy-egy csillagot. Erdélyi Nóra nagyon ráérzett a fagylaltkészítésre is, mert bár csak tavaly került fel a repertoárba, mégis azonnal el is vitt pár díjat a nemzetközileg is elismert versenyen. „Ma, hat év után ott tartunk, hogy nyertünk tizenhét nemzetközi díjat, tizennégyet a csokoládékkal, és hármat a fagylaltokkal.”

A Bonbonier sikerét az ízek mellett az elegáns, exkluzív csomagolásnak és a gyönyörű kivitelezésnek is köszönheti. Minden egyes termékük egyedi alkotás. „Kis manufaktúra vagyunk, de ami megkülönböztet minket a piac többi szereplőjétől, hogy a prémium minőségen és a kiváló ízeken túl nálunk az egyedi dizájn is kiemelt szerepet kap. Nagyon sok időt fordítunk arra, hogy minden egyes termékünket lépésről lépésre megtervezzük, alaposan kidolgozzuk, hogy aztán csokoládéban kifejezhessük. Festünk, színezünk, szórunk, alakítunk – nem elég a forma, a díszítés is nagyon sokat számít” – emelte ki Csomor Tamás. A vállalkozópáros a belga Callebaut csokoládét választotta a Bonbonier alapanyagául. Az alapítók fontosnak tartják azt is, hogy megfizethető áron tudják eladni a terméket, így a bonbonok darabja 250 forint, a csokoládényalókáké pedig 600. Merthogy a bonbonok és trüffelek mellett a hazai piacon ez utóbbi, addig egyedinek számító terméket is készíteni és értékesíteni kezdték. „A csokinyalóka egy innovatív termék, mi készítünk belőle a legtöbbet itthon. Innovatív technológiával készül, ehető festékkel díszítve, szezonálisan változó dekorációval.”

A teljes interjút olvassa el a Business Class Magazin JÁRMŰIPAR című lapszámában! Fizessen elő nyomtatott vagy digitális formában!

Előző cikk

Az édességipar mint üzlet

Következő cikk

Évről évre nő az e-kereskedelem, és egyre durvábbak az átverések is