Home»Startup»Élményszerű tanulás kiterjesztett valósággal: az Eddie ereje

Élményszerű tanulás kiterjesztett valósággal: az Eddie ereje

1
Shares
Pinterest Google+

A Z generációnak már természetes az okostelefon jelenléte és mindennapi használata, így egyre több startup igyekszik kihasználni a benne rejlő potenciált olyan területeken is, mint az oktatás. A fiatal egyetemistákból létrejött Innobie által fejlesztett Eddie applikáció egyesíti a hagyományos tankönyv és a kiterjesztett valóság lehetőségeit: az eszközök kameráinak segítségével 3D-s modellekben jeleníti meg a tananyag illusztrációit. Az alkalmazás élményszerűvé és interaktívvá teheti a gyerekeknek a tanulási folyamatot. Muhi Kristóffal, az Innobie egyik alapítójával beszélgettünk.

Kell egy csapat!

A startup vállalkozás kulcsembere, Muhi Kristóf már nyolcévesen saját kis weboldalt készített a Minimax honlapján, néhány évvel később pedig programozási nyelveket is megtanult – hobbiból. „Nagyon korán internetközelbe kerültem, tizenkét évesen elkezdtem megtanulni a Pascalt a nyári szünetben, ötödik osztályos koromtól pedig már saját projekteken dolgoztam, és versenyekre jártam” – meséli, amikor találkozunk. Mivel mindig egyedül dolgozott, szeretett volna egy csapatot, ahol közösen gondolkodhatnak nagyobb projektekben, így alapította meg az Innobie-t két barátjával, Apró Alekszandrával és Kávai Konráddal. Az első közös projekt, a tanulást segítő alkalmazás alapkoncepciója Alekszandra ötlete volt: egy tankönyv, amelyből „kiugrik” egy 3D-s modell, amelyet meg lehet nézni kiterjesztett valóságban. A kezdetleges ötletet a 2017-es HackBudapest nemzetközi hackathonon validálták Tősér Máté fejlesztőtársukkal, ahol második helyezést értek el, így belekezdtek a további fejlesztésekbe. „Időközben rájöttünk, hogy szükségünk van adminisztrációs személyre, 3D-modellezőkre, fejlesztőkre, és elkezdtük felépíteni a csapatot az ismerősi körünkből. Bicskei Károly 3D-modellezőt már hároméves korom óta ismerem, Juhász Csabát pedig még az általános iskolából, volt, akit pedig az egyetemről. Olyan embereket szerettem volna a csapatban, akikről tudtam, hogy megbízhatóak. Jelenleg tízen vagyunk” – mutatja be a társait Kristóf, akik többsége a kecskeméti Neumann János Egyetem mérnökinformatikus hallgatója. 

Kezdetben nem volt semmilyen üzleti alapismeretük, ebben elmondása szerint nagy segítségükre volt többek között az Input Program és a Design Terminál akcelerációs programja. Elkezdtek ismerkedni a piackutatással, az árazással és a marketinggel. „Nagyon sok impulzust kaptunk, és ezeket nehéz optimálisan feldolgozni.

Mára a döntéseinket nemcsak érzelmi alapon, hanem üzletileg alátámasztott tények mentén hozzuk. Nehéz volt átállítani a mindsetet.”

A csapat pénzügyeiért mostanra Varga Bence felel, aki szintén a Neumann János Egyetem hallgatója gazdálkodási és menedzsment szakon, de emellett hároméves bankszektori tapasztalata is van.

A működési folyamat

Talán az egyik legnehezebb dolog a világon felkelteni egy tizenkét éves gyerek érdeklődését, és fenntartani a figyelmét a tanagyag iránt. A fiatal egyetemisták által kifejlesztett, Eddie nevű alkalmazás látványossá teszi a tankönyvek illusztrációit kiterjesztett valóságon keresztül – mindehhez pedig csak egy okostelefon vagy egy táblagép szükséges, amely már szinte minden gyerek táskájában ott lapul. Az alkalmazás főként matematikai, természettudományi és történelmi tananyagokhoz nyújt segítséget, elsőként pedig az ötödik osztályosoknak (mert ettől a kortól már egyre több gyerek kezében ott az okostelefon), majd hetek, hónapok alatt építenék ki a felsőbb osztályosok számára az adatbázist.

„3D-ben vizuálisan könnyebben meg tudjuk vizsgálni a szívrendszert vagy a rovarokat, az ókori szobrokat vagy a geometriai formákat”

– magyarázza Muhi Kristóf. Mivel a csapat tagjai az egyetem vagy munka mellett csak a szabadidejüket tudják a fejlesztésre fordítani, nem mindegyik modellt készítik ők el, hanem a komplexebbeket több különböző adatbázisból válogatják össze. Érthető is, hogy a főként gépészmérnökökből álló startup inkább matematikai, geometriai formákat modellez, mint például az érrendszert.

Az Eddie-t különböző árazási csomagok mentén lehet majd használni: egy-, három-, hathavi és egyéves időtartamra előfizetve, de a megvásárolt szolgáltatás tartalma ugyanaz lesz az összes esetben. Bejelentkezés után a különböző listák és kollekciók között böngészhetünk. Egy történelemkönyvben szereplő 30–40 modell megtekinthető kiterjesztett valóság formában. „Van egy Eddie-logónk, amelyet egy papírlapra kinyomtatva leteszünk az asztalra, megnyitjuk az alkalmazást, ráirányítjuk a kameraképet a logóra, a telefonon pedig látni fogjuk a 3D-s objektumot AR-ben. Ez az alkalmazás fő működési magja” – magyarázza az alapító.
Csakhogy mind tudjuk, hogy a tananyag folyamatosan változik, és ma már a felsőoktatási intézmények mellett több magániskola is ad ki tankönyveket. Az Innobie erre is gondolt: „összegyúrtunk minden használatban lévő tankönyvet, és ezekből állítottunk össze egy olyan általános modell-listát, amelyet mindenki tud használni” – mondja Kristóf. Kezdetben manuálisan végzik a munkát, előbb megalkotják a magyarországit, amellyel piacra lépnek terveik szerint egy-másfél hónap múlva, majd továbblépnek olyan nemzetközi piacokra is, mint Németország, Spanyolország, Skandinávia és Finnország.

A teljes cikket olvassa el a Business Class Magazin FÖLD,KALAND,ILYESMI című lapszámában! Fizessen elő nyomtatott vagy digitális formában!

Előző cikk

A gondolattal irányítható robotokban a jövő

Következő cikk

Pénztárcává válik a Facebook is