A D kategória egyik utolsó szamurája – Toyota Camry Hybrid
14 év után tért vissza Európába 2019-ben a Toyota Camry. A 8. generációs Camry dicsfénnyel kísért „újra” bevonulása kiszorította a palettáról az Avensist. Maga a modell 1979-ben kezdte meg pályafutását, Celica Camry néven.
Olyan modellek fejlődtek ki a kezdeti padlólemezekből, mint a Supra és a Celica. A jelenlegi karosszéria kód az ASV70R, a technika pedig mostanra 37 éve tökéletesedik. Mivel Európából hosszú időre kivonta a gyártó, túlzás lenne a világ legnépszerűbb szedánjának nevezni, a többi kontinens piacán valóban remek eredményeket ért és ér el, mind flotta autóként, mint versenyautó alapként.
A vadiúj Camry erősen D kategóriás méretekkel rendelkezik, 4885 mm hosszú, 1840 mm széles, és 1445 mm magas. A Toyota új design-elve remekül érvényesül ezen a modellen is, ám az elődhöz képest alacsonyabban húzódik a motorháztető vonala, és kellemes coupés vonalvezetést kapott a tetővonal is.
Elegánsak a meghagyott apró krómrészletek és a front elrendezése is. A nagy karosszéria unalmasságát éppen csak megtörik néhány egyenes éllel, ami éppen elég ahhoz, hogy karakteres legyen, de ne túl kaotikus, mint mondjuk a CH-R. Elől és hátul is elvékonyodtak a fényszórók ezt is a pro oldalra írhatjuk fel, hiszen remekül festenek. Természetesen a hibrid hajtásra való kék színű keretek és feliratok sem maradhattak el a kasztniról.
A beltér is éppen olyan elegáns, mint a külső megjelenés, a keretek anyagának mintázata megosztó lehet, ám az egész hangulat elrendezés nagyon is hasonlít a Lexusos prémium érzetre. Talán az összeszerelés és az anyagok minősége alacsonyabb valamivel, de az árkategória sem ugyanaz. Összességében kellemes bőr, és jó minőségű műanyag található mindenütt. A Camry-t nem feltétlenül a fenti részletek teszik különlegessé, számos kényelmi és vezetéstámogató rendszer gondoskodik az utasok és a sofőr kényelméről. Ilyen például a 3 zónás klíma, elektromosan állítható ülések, és egy a hátsó könyöklőben elhelyezett érintő kijelző, amely segítségével a hátul ülők is szabályozhatják bizonyos részeit az infotainment rendszernek.
A Toyota globális TNGA platformja remekül szolgál a Camry alatt. Az autó, méreteinek ellenére nagyon könnyen vezethető és fordulékony. Az elődhöz képest alacsonyabban van a tömegközéppont, valamint a karosszéria is merevebb. Ettől a kanyarképességek nagyban javultak, ám egyenetlen úton tetemes hosszából adódóan könnyen dobálja el a fenekét. Dicséretre méltó a 11,4 méteres fordulókör is, ekkora kocsiknál nem átlagos tulajdonság, nagyobb szokott lenni a mérőszám.
A Camry talán legnagyobb erőssége a fogyasztása és a hibrid rendszer tartóssága. Ha csak a felszereltséget és a küllemet tekintjük rengeteg alternatíva található a piacon, a hajtás azonban páratlan. Európában kizárólag a 2,5 literes, 218 lóerős öntöltős hibrid kivitel elérhető, amivel semmi gond, hiszen gyakorlatilag egy ilyen autó lényege pont az alacsony fenntarthatóság a megfelelő kibocsájtási értékek és megfizethető vételár. A 218 lóerőt egy ECVT váltó adja le a hajtott tengelyekre.
Tökéletes választás cégek számára flotta autónak, hiszen rendelkezik a kellően elegáns megjelenéssel és erővel, semmi ok a szégyenre a riválisok mellett: árban kedvezőbb, és véleményem szerint jobb is. Hibridnek egészen biztosan, hiszen a 4,2 literes legalacsonyabb gyári érték nem sok márka weblapján szerepel. A Camry 3 felszereltségi szinttel érhető el, 10,5 millió forintos kezdő listaárral.
A cikk eredetileg a Business Class Magazin 2020/05. számában jelent meg. Ha szeretné megvásárolni a lapot vagy előfizetne rá, akkor azt megteheti a Dimagon keresztül.