A siker akkor édes csak igazán, ha önerőből fakad. Ha feldobnák nekem a labdát azzal a kéréssel, hogy nevezzek meg néhány iparágat, ahol a nők az idők során szinte mindvégig alulreprezentáltak voltak, nem lenne nehéz feladatom. A válasz egyszerű: az autóipart helyezném a piramis csúcsára. De ez nem lesz mindig így!

Az előző részt úgy zártam, hogy a következő alkalommal bemutatom az óraipar eddig legnagyobb válságát. Viszont a jelen szám témája a nők, ilyenkor pedig semmiképpen sem illik válságokról írni, beszéljünk inkább a női órákról.

Apró asztalok, a régi idők emlékeit idéző rajzos tapéták, otthonos, bájos közeg, és a francia konyha jegyeit viselő remek ételek. A Kertész utcában elhelyezkedő étterem jellegéhez tartozik, hogy minden nap a piacról frissen hozott alapanyagokkal dolgoznak, így az étlap minden nap cserélődik. Sulyok Miklóssal, a 18 éves M. étterem tulajdonosával beszélgettünk a „falra hányt” történetekről és a koncepcióról.

Napjainkban már nemcsak a szerető feleség, a gondoskodó családanya, a példás háziasszony és a megbízható barátnő feladatkörében kell helyt állniuk, hanem kiváló munkaerőnek, vezetőnek, politikusnak is kell lenniük. A következő összeállításunkban olyan divatházakat mutatunk be, amelyek a kifinomultság és az időtlen női szépség elsöprő erejéből építkezve esztétikus kollekciókkal hódítják meg a világot.

A fermentált vadnövényekre épít a fine-dining köntösbe burkolt, tradicionális magyar ízeket felidéző Salt. A következő Michelin-csillag-gyanús étterem koncepciója rendhagyó: a lakáséttermekre jellemző élményvacsorákkal várja vendégeit. Az étterem filozófiájáról a tulajdonosokkal, Tóth Szilárd séffel és Boldizsár Máté étteremvezetővel beszélgettünk.

Az HBO Europe gyártásában Erica Gornall rendező stábja hosszas szervezés után kivételes lehetőséget kapott: három hónapra szóló forgatási engedélyt. A szaúdi nők autósiskolája című dokumentumfilm bemutatja a bátor nőket, akik kiállnak jogaikért, és a férfiakat, akik eltérően vélekednek az új törvénykezésekről. A filmben megjelenő nők testbeszéde gyakran többet mond minden szónál. 

Karafiáth Orsolya Amikor a mama lelegelte a papa haját című, négyrészes sorozatának első könyvét nemrégiben megjelentető író-költővel a kamaszkorról, a lázadásról, a készülő könyveiről és a nőiségről beszélgettünk

Bukta Imre különös, egyéni szemléletű és sugárzású műveket alkotó festő, a „mezőgazdaság művésze”, aki az átalakulás után a még vegetáló paraszti létezésmód és kultúra jelenségvilágát viszi vászonra. Munkáiban szó sincs folklórról, sem népművészetről vagy a végérvényesen múltba veszett paraszti hagyomány újraértelmezéséről, még csak az agrárkultúra frissítésére tett bizonytalan kísérletekről sem. Hanem a való világról: elmúlásról, kacattá vált, kidobott holmikról, végkiárusításról, lomtalanításról.

Kovács Patrícia a hazai színházi világ különös és rendhagyó egyénisége. Csillogó tehetsége, magával ragadó bája, művészi varázsa a habkönnyű komédia és a mélydráma regiszterei között színpadi és filmszerepek alakításaival kitüntetett helyet biztosít számára a magyar színművészet palettáján. Öntörvényű, autonóm, gondolkodó, nyitott, őszinte és elbűvölő…