Évről évre nő az e-kereskedelem, és egyre durvábbak az átverések is
Folyamatosan növekszik az e-kereskedelmi piac, egyre nagyobb az igény a kényelmes vásárlás iránt. Ugyanakkor a piacot meg kell regulázni, sok versenykorlátozó módszert alkalmaznak az online platformok vezetői, de a Black Friday alkalmával is számos simlisséget lehetett tapasztalni.
A bonbonok és trüffelek specialistái – Bonbonier
Tizenhét nemzetközi elismerés, kiváló ízkombinációk, egyedi dizájn – így lehetne röviden jellemezni a gyerekkori álomból született Bonbonier kézműves csokoládét. Az egyik alapítóval, Csomor Tamással beszélgettünk a Király utcai kis kávézó-csokizó-sütizőben.
Az édességipar mint üzlet
A csokoládé, a gumicukor vagy a fagylalt olyan édességek, amelyeket gyermekkorunk óta szeretünk, és ez felnőtt életünkben is megmarad. Az édességipar olyan üzlet, amelynek célcsoportja nem korlátozódik nemre, korra, társadalmi státuszra, így a növekedése ígéretes, és viszonylag korlátlannak tekinthető.
„Garzonból” induló világmárka – a chocoMe sikersztorija
Ki ne ismerné a hatalmas gyümölcsdarabokkal tarkított kézműves csokoládét, a chocoMe-t? Azt azonban kevesen tudják, hogy a nemzetközileg is elismert márka egyszemélyes vállalkozásként indult egy budapesti, XIII. kerületi, apró kis műhelyben. Mészáros Gábor a semmiből épített fel exkluzív világmárkát – gondosan figyelve az alapanyagok minőségére és a marketing kiépítésére. A Business Class Magazin is ellátogatott a világ egyik legfinomabb csokiját készítő gyárba, a chocoMe-be.
„Nincs kettős mérce” – Interjú a Mondelez Hungária Kft. ügyvezető igazgatójával
Mayer Gábor szerint ma már nem nevezhető innovációnak, ha egy termék 5 százalékkal körtésebb vagy mogyorósabb ízű. Elmondása szerint a Mondelez International világszerte ugyanazokkal az elvárásokkal és standardokkal dolgozik, nincs minőségi különbség az egyes országokban forgalmazott termékek között. Úgy látja, a pálmaolaj iránt a jövőben tovább fog nőni a kereslet, jelenleg a cégnél nincs napirenden a zsíranyag újrahasznosítása, a környezeti és szociális fenntarthatóság viszont igen, továbbá a szakember a lapunknak adott interjújában jelentett be egy új terméket.
Kötelesség továbbvinni az értékeket, és megőrizni a filozófiát – Interjú Szamos Lászlóval
Szamos László cukrászmesterrel, Szamos Mátyás fiával és a Szamos második generációs képviselőjével a két éve nyílt, Kossuth téri Szamos kávézó felső szintjén, a Csokoládé Múzeumban volt szerencsénk beszélgetni. A múzeumi bejárás után, amelynek során Szamos László minden fontosabb történeti elemet és eszközt bemutatott nekünk a marcipán- és csokoládékésztés múltjáról és a családi legendáriumról, egy finom kávé és két szelet sütemény – a szőlős, fehér csokoládés Budapest desszertje és egy mandulás szelet – társaságában leültünk beszélgetni az Országház szomszédságában. (Egy Országház-makett egyébként a múzeumban is van, és mi másból készült volna, mint marcipánból, de az ablakból is a Parlament látható.) Hosszú és kedélyes beszélgetésbe kezdtünk családról, cukrászatról, tradícióról, marcipánról és manduláról, generációkról, jövőről és múltról, és persze a siker titkáról.
A magyarok és az autógyártás kapcsolatának rövid története
A nagy nemzetközi vállalatok a kilencvenes évek óta hódítják meg Magyarországot, ugyanakkor azt csak kevesen tudják, hogy hazánk autótörténelme a múlt század elején kezdődött. Most megtudhatják, mikor helyezték forgalomba az első négykerekűt itthon, milyen licenc alapján készültek az első Phönixek, továbbá azt is, hogy miért hagyták el az Ikarus tulajdonosai az országot.
Magyarok az óraiparban
A legendás, történelmi magyar órakészítésről keveset hallani. Mindössze mesék, hiányos információk, feljegyzések és igazán régi újságcikkek kerülnek elő, de a végén be kell látnunk, hogy a magyar óraipar nem rengette meg az európai időmérők világát – az pedig már csak pluszérdekesség, hogy a hazai, ipari szintű órakészítés valahogy mindig összeért a gránátok időzítőszerkezeteivel.
„Nincsenek csúnya nők, csak lusták – Estée Lauder különös élete
Estée Lauder nevét a világ minden szegletében ismerik. A jól felépített márkanév mögött egy magyar származású amerikai üzletasszony állt, aki kemény munkával, kitartással és egy nagy adag ambícióval a szépségipar ikonikus alakjává vált. Kihívásokkal teli, izgalmas karrierje miatt az életrajzírók Coco Chanel divattervezőhöz hasonlították. A mai modern nagyvárosi nő képét vetítette előre – saját cégbirodalmat épített, miközben betöltötte a boldog családanya és szerető feleség szerepét. Vagyonával egyetlen nőként bekerült a XX. század húsz legbefolyásosabb embere közé. Ismerjék meg a szépségápolás királynőjét, Estée Laudert!
El Camino: az egy hónapos masturdating – II. rész
Az informálisabb bevezető rész után személyesebb, szubjektívebb élményekkel, gondolatokkal folytatjuk a spanyolországi kalandunkról szóló útinaplót. Nincs megállás Santiago de Composteláig.