Az e-sporté a jövő?
A fiatalokat – nézőként vagy versenyzőként – egyre kevésbé érdekli a sport. Vajon a számítógépen, konzolon játszott e-sportok átvehetik a sportklubok és a szponzorok életében a hagyományos sportágak szerepét, vagy éppen újra népszerűvé tehetik azokat? Erről beszélgettünk Vincze Dáviddal, a Havas Sports & Entertainment sportmarketing-menedzserével.
E-fizetés kényelmesen és biztonságosan: Barion
Egy új magyar startup, a Barion egy elektronikus fizetéseket lebonyolító szolgáltatást kínál, amellyel kényelmesen és biztonságosan lehet bankkártyával vagy előre feltöltött egyenleggel fizetni online áruházakban, illetve mobil alkalmazások esetében. Bíró Tamás alapítóval beszélgettünk a Smart konferencián tartott előadását követően.
A technológiától való félelem legyőzésének legjobb eszköze a hatékony kommunikáció
Dr. Kim Kyllesbech Larsen, a Magyar Telekom műszaki vezérigazgató-helyettese (CTIO) a digitalizáció társadalomra gyakorolt hatásáról tartott előadást az idei Smart konferencián. A Mesterséges Intelligencia (MI) kapcsán rávilágított, hogy sokszor már jobban bízunk a robotokban, mint a munkatársaikban, hiszen az MI hatékonyabban képes elemezni az információkat, mint egy ember, ráadásul érzelmei sem befolyásolják, így a döntéshozatalban is hatékonyabb. A vezetőt előadása után a technológiai fejlődéssel kapcsolatos félelmekről, az 5G hálózat bevezetéséről és a vállalat digitális stratégiájáról kérdeztük.
Szubkultúrában született régi ismerős: Sarki Fűszeres, a delikátüzlet
Újlipótváros sajátos belső világában született meg közel egy évtizede a jól csengő, Sarki Fűszeres névre hallgató delikátfalatozó és élménycsemege-üzlet. Hamar közkedveltté vált, és belopta magát a helyiek, a kerületben kalandozó turisták szívébe, valamint nívós helyet kapott a budapesti gasztrotérképen is. Ördögh Bálint ügyvezetővel beszélgettünk a gourmet-termékeket kínáló üzlet kilencéves fennállásának titkairól.
„A legjobb marketing, ha a táskáink az utcán vannak és büszkén hordják őket az emberek” – interjú Kovács Borisszal és Komaság Lénával, a Tenshibag táskamárka alapítóival
A mosókonyhából indult kétszemélyes szerelemprojekt, amely manufaktúrajellegével és családias munkafolyamatával a vásárlókat is bevonja a táskatervezésbe, már hat éve stabil résztvevője az egyre telítettebb dizájnerpiacnak. A minőségen túl milyen irányelveket és üzletpolitikát pakolnak bele a hátizsákokba a siker érdekében? Elmesélik.
Aki elhozta a mozit a magyar nappalikba – Interjú Szász Attila filmrendezővel
A berni követ, a Félvilág és az Örök tél rendezője, Szász Attila Balázs Béla-díjas filmrendező új színvonalra emelte a magyar tévéfilmet, és állandó alkotótársaival együtt bebizonyította, hogy érdemes a kis képernyőre is moziminőséget gyártani. Legújabb alkotása, az Örök tél apropóján beszélgettünk.
Szendvicsemberek és lájkmárkák – Ennyit érnek a hazai influencerek
Hogy az internet jó pénzkereseti lehetőségeket kínál, az jó ideje nem titok senki előtt, de hogy milyen tartalommal vagy éppen reklámcéllal történik mindez, illetve hogy melyik platformon megy végbe a profitszerzés, az már az üzleti vállalkozás egy másik, rejtettebb oldala. Hogy alaposabban körbejárjuk a témát egy korábbi riportalanyunk, Horváth Ádám segítségét kértük, aki a NuHeadz Talent Management alapító tulajdonosaként pontosan látja, mennyi munkát és milyen minőséget, továbbá milyen személyes értéket kell egy kampányhoz szolgáltatni azért, hogy az influencer sikeres és eredményes legyen.
Piacra lépett a halláskárosultakat segítő magyar fejlesztés – SignAll
Jelnyelvet valós időben fordító rendszert fejlesztett ki egy magyarországi startup, a SignAll Technologies. Az alapító tulajdonos-igazgatóval, Robotka Zsolttal beszélgettünk a hiánypótló fejlesztés fontosságáról, a megvalósításról és a hosszú távú célokról.
„A Müpa a tiétek is!” – Interjú Káel Csabával, a Müpa vezérigazgatójával
A Müpa szinte bármely pontjáról csodás panoráma tárul az ember szeme. A kulturális létesítmény Európában is egyedülálló sokszínű programkínálatával és elsőrendű akusztikájával, Magyarországon pedig a Forbes nemrégiben a hetedik legmenőbb márkának választotta. Káel Csaba vezérigazgató büszke az intézményére és a Müpa által szervezett fesztiválokra. Hogyan jött létre az intézmény? Mire hivatott? Milyen marketingtechnikákat használ? Kiket akar megszólítani? Mit kell tudni a tavasz egyik legfontosabb eseménysorozatáról, a 38. Budapesti Tavaszi Fesztiválról? Káel Csabával beszélgettünk.
Formula E – A hangtalan bestiák csatája
Mára már a Forma-1-es autóverseny-sorozat mondhatni minden embert elért a Földön, milliók szurkolnak és izgulnak futamról futamra kedvenc csapataikért és pilótáikért. Az 1950-es első mérkőzés óta eltelt közel 70 évben számos legendás pilóta jött és ment, számos bravúrt és bukást láthatott a nagyközönség. Bár a sportág népszerűsége töretlen, a technológia elszaladt egy kicsit a belsőégésű Forma 1-es motorok mellett.