A lassúság manapság szinte a luxus szinonimája, sőt, kifejezetten negatív képzetek társulnak hozzá, úgymint a lustaság, a rossz munkavégzés vagy éppen a tétlenség. Azonban aki egy kis időt tölt Krajcsó Nellivel, a Slow Budapest mozgalom megalapítójával, teljesen más szemszögből tekint majd a lassítás témakörére.

A hetvenkét éves dalszövegíró, író, rendező és forgatókönyvíró jelenleg önéletírásán dolgozik. Bereményi Géza dalszövegei szervesen beépültek a magyar kultúrába, és ez főleg a Cseh Tamással közös dalszerzői munkának köszönhető. Bereményi Géza rendületlenül folytatja az írást, újabb szerzeményeiből pedig március 4-én, Másik Jánossal közös estjén hallhatunk részleteket. A Kossuth- és Prima Primissima díjas szerzővel a munka és az élet kapcsolatáról, a Cseh Tamással közös alkotásról, a dalszövegekről és emblematikus kettősük kultuszáról is beszélgettünk.

A feltett kérdés nem romantikus, hanem materiális, százezreket, egyesek több százmilliókat költenek évente élet-, illetve egészségbiztosításra. De vajon mit kapunk a pénzünkért cserébe? Mérleget vontunk az olasz oroszlánnal, illetve a német sassal.

Nagy múltú helyen, Karinthy kedvenc kávézójában találkozunk; az interjú előtt hosszú időt szentelünk a fotózásra. Orsolya szőke parókában, óriási nyaklánccal, tetszetős gyűrűvel, nagyon csinosan jelenik meg. Számára a találkozókhoz hozzátartozik az öltözék, bár állítása szerint ma annyira sietett, hogy nem talált ki külön koncepciót. Ezt nehezen hiszem el neki. Az extravagáns megjelenésű költő- és írónőnek, újságírónak 2017 őszén jelent meg legújabb, a függőséget és az alkoholizmust tematizáló családregénye, a Szirén. Az alkoholizmus démonától immár nyolc éve megszabadult művésznővel egy hosszú beszélgetés keretében a külső megjelenéstől kezdve a Szirén könyvborítóján, történetén és szerkezetén keresztül egészen a függőségtől való megszabadulásig és a gyereknevelésig jutottunk el.

Az elsősorban szórakoztatóelektronikai és mobilkommunikációs termékeiről és fejlesztéseiről ismert koreai vállalat az amszterdami Integrated Systems Europe kiállításán mutatta be legújabb OLED-kijelzőre optimalizált termékeit, míg másik fontos terméke, a V30 csúcstelefon számos újítással szintén nagy árbevételt ígér a tavalyi évben árrekordot döntött vállalat számára.

Manapság egy irodaháznak sokkal többet kell nyújtania annál, minthogy könnyen megközelíthető helyen legyen, kényelmes irodákat alakítsanak ki bennük megfelelő számú munkaállomással, és esetleg egy minőségibb büfével. A Futureal-csoport egy fogadással egybekötött eseményen mutatta be azokat a trendfordító megoldásokat, amelyek a jövő irodaépületeit meghatározzák. 

A szakértők felmérései alapján a következő évtizedben 40%-kal fog növekedni az elektromos autók darabszáma, ami hatalmas üzleti lehetőséget kínál az akkumulátorgyártás piacának. Magyarországon először a Budapesthez közeli gödi gyárban kezdődött meg az elektromos autók akkumulátorainak gyártása a koreai Samsung üzemeltetése alatt; Komáromban elindult az SK Innovation óriási beruházása; múlt hónapban pedig a japán GS Yuasa Miskolcot választotta újabb üzemük felépítéséhez, a város jól szervezett infrastruktúrájának köszönhetően.

Nem sok olyan ember létezik, akinek a munkája teljesen stresszmentes lenne. A stressz és a rendszertelen életmód mára a mindennapjaink szerves részét képezik, így teljesen természetesnek vesszük, sőt, nemcsak a kudarc, de a siker velejárójának is tekintjük. Miközben tombol az egészségipar és szárnyal a mindenmentes élelmiszerek, a különböző diéták, az étrendkiegészítők piaca, nem fordítunk akkora figyelmet az egészségünkre a mindennapokban, mint amennyit kellene. A stressz, a teljesítmény és a táplálkozás között oda-vissza ható kölcsönhatásokat találunk, megfelelő életmódbeli faktorokkal befolyásolhatjuk a minket érő stressz káros hatásait, és javíthatunk vagy éppen jelentősen ronthatunk a szellemi teljesítményünkön is.

A közelmúltban a Ferrari és a Porsche is bejelentette, hogy elkezd villany-luxusautókat gyártani, illetve van már Formula-E sportverseny is, amely arra enged következtetni, hogy egy új trend vagy – ha úgy tetszik – forradalom kapujában állunk. Ettől függetlenül a piac még gyermekgumikon gurul, a témával kapcsolatban Balogh Tiborral az OMV Hungária ügyvezetőjével beszélgettünk, valamint egyúttal Szalayné Bujdos Eszterrel, a Holtankoljak.hu ügyvezetőjével átrágtuk magunkat a magánkutak izgalmas kérdésén is. 

Elindította legújabb mobilitási és közösségi közlekedési szolgáltatását a MOL, ezúttal a biciklik után benzines és elektromos autókból álló flottát állított csatasorba, szolgáltatását pedig áthallásosan MOL Limo (limitless mobility – határtalan mobilitás) névre keresztelte az olajipari nagyvállalat, amely nemcsak a közösségi szolgáltatások iránt kíván elköteleződni, de az elektromos autózás mellett is letette a voksát. Az új piaci szereplőről Sáreczky Richárdot, a MOL Limo ügyvezető igazgatóját kérdeztük.