A hetvennégy éves Jordán Tamás nem is hiszi el a korát – nagy lendülettel alkot, közösséget és közönséget teremt. Az Egyetemi Színpadon edződött, sokoldalú művész nem adja fel, és úgy látja: életének legfőbb célja és értelme, küldetésének beteljesülése a szombathelyi Weöres Sándor Színház megalapítása volt. Jordán Tamás mesélt pályája nehézségeiről, küldetéseiről, társadalom és kultúra viszonyáról.

Egyes tudósok szerint a nemrégiben előbukkant Zélandia lehet planétánk nyolcadik kontinense, továbbá a közelmúltban a NASA bejelentett 7 Föld-szerű bolygót. Az ilyen és ehhez hasonló nagyszabású felfedezések mégis eltörpülnek a kereskedelemben zajló eseményeket övező feszültségek mellett. Kasszás Erzsi, vörös csillag, parkolóadó és osztrák–magyar minőségkülönbség jellemezte az elmúlt heteket – az ezek kapcsán felmerülő kérdésekre kerestük a választ.

Fotó: Kiss András A cikket olvassa el a Business Class Magazin OKOS JÖVŐ című lapszámában! Fizessen elő nyomtatott vagy digitális formában!   

Közhelyesnek tűnő, de minden szavában igaz megállapítás, hogy a divat egy állandóan változó, véget nem érő folyamat. Egy olyasfajta láncolat, ami időnként visszatekint a múltba, hogy a tanulságokat leszűrve, önmagát inspirálja. Néha forradalmi újításokkal lepi meg hódolóit, néha pedig eleget tesz az elvárásoknak. Kiszámíthatatlan, de tervezhető. Lehet, hogy ami tegnap még menő és keresett volt, az holnap már a feledés homályába kerül. A tehetséges, egyedi látásmóddal megáldott designerek pedig – nekünk, földi halandóknak – abban segítenek, hogy lépést tudjunk tartani az állandóan változó, megújuló öltözködési szokásokkal. A következő összeállításunkban olyan divattervezők munkáit mutatjuk be, akik művészetükkel látványos, olykor meghökkentő és roppant tanulságos jövőképet vizionálnak.

Verseléssel indult a VI. Flow Leadership Konferencia a Flow Csoport és a Human Telex Consulting szervezésében, amely immáron 6. éve kínál egy teljes napot a vállalatvezetőknek, hogy rákapcsolódva a flow-élményre, izgalmas előadásokon és színes programokon keresztül nyerjenek egy nap színtiszta inspirációt, kapcsolatépítési lehetőségeket, feltöltődést és kikapcsolódást. A rendezvény idén április 11-ére esett, így az opening keynote előtt egy néhány perces, asztaltársasági bemutatkozás vette kezdetét a költészet napjának jegyében, természetesen verselve. A hazai és a szép számmal megjelent nemzetközi résztvevő és előadó lendülete és a jó hangulat egész nap kitartott, a flow-élménynek otthont adó Kempinski Hotel Corvinusban.

Hogy mit is jelent pontosan a startup kifejezés? Erre a kérdésre számtalan válasz létezik. A legkifejezőbb mégis az, hogy olyan újonnan induló vállalkozások gyűjtőfogalma, amelyek gyors fejlődési potenciált mutatva, viszonylag rövid idő alatt, nemzetközi vizeken is sikeressé tudnak válni egy-egy ötletükkel vagy szolgáltatásukkal. És hogy a magyar startupvállalkozások közt szörfölve, miként kerül éppen a Bridge Budapest a látómezőnkbe? Erről beszélgettünk Pistyur Veronikával, a Bridge Budapest ügyvezetőjével.

Amennyire apró kis lények a méhek, olyannyira nagy horderejű dolgokra képesek. Történelmi tény, hogy idestova 16 ezer éve élnek már köztünk, az általuk előállított méz legendái pedig visszanyúlnak egészen Hippokratész koráig. Az istenek eledelének és az ifjúság forrásának is tartott ragacsos nektár azonban ma már nem csak íze és gyógyító hatása miatt kerül a középpontba.

Ma már alig van olyan mozi- vagy reklámfilm, amely nem tartalmaz digitális trükköket. Hogy mennyi munka van a leforgatott nyersanyaggal, azt Szarvasi Zoltán és Benyó Zoltán szakemberek, Budapest egyik legnépszerűbb vizuális effektekkel foglalkozó utómunka stúdiójának számító Digital Apes két vezetője mutatta be a Business Class Magazinnak. Megismerhettük a digitális utómunka kulisszatitkait és a tudatosan látványos – vagy épp észrevehetetlen – trükkök működési mechanizmusát.

Balázs János zongoraművésszel a sikerről, zene és lélek kapcsolatáról, tanításról és Cziffra Györgyről beszélgettünk.

52 éve létezik, és 22 éve működik Magyarországon a METRO, a világ egyik legnagyobb nagykereskedő áruházlánc-csoportjának tagja. Hazai vonatkozásban több százezer vevőt szolgálnak ki, több mint 800 beszállítóval dolgoznak és közel 30 ezer terméket forgalmaznak. A sikerért 13 áruházukban összesen 2500 munkatárs kolléga tevékenykedik. Immáron 6 éve a neves gasztrovilágverseny, a Bocuse d’Or fő támogatójaként is jegyezett vállalat egyik kiemelt ügyfélköre a vendéglátó szektor, melyet nem csak széles termékválasztékával és magas színvonalú szolgáltatásaival, hanem saját konyhaművészeti műhelyével, a METRO Gasztroakadémiával, és az ott zajló tréningekkel is igyekeznek kiszolgálni. Emellett a vállalat nagy hangsúlyt fektet a társadalmi felelősségvállalásra is, az élelmiszerpazarlás megállításán kívül a helyes táplálkozási elvek szem előtt tartására és a fenntartható vízhasználatra. A METRO sokszínű világát Horváth Imre vezérigazgató mutatta be a Business Class Magazinnak.