Balázs János zongoraművésszel a sikerről, zene és lélek kapcsolatáról, tanításról és Cziffra Györgyről beszélgettünk.

52 éve létezik, és 22 éve működik Magyarországon a METRO, a világ egyik legnagyobb nagykereskedő áruházlánc-csoportjának tagja. Hazai vonatkozásban több százezer vevőt szolgálnak ki, több mint 800 beszállítóval dolgoznak és közel 30 ezer terméket forgalmaznak. A sikerért 13 áruházukban összesen 2500 munkatárs kolléga tevékenykedik. Immáron 6 éve a neves gasztrovilágverseny, a Bocuse d’Or fő támogatójaként is jegyezett vállalat egyik kiemelt ügyfélköre a vendéglátó szektor, melyet nem csak széles termékválasztékával és magas színvonalú szolgáltatásaival, hanem saját konyhaművészeti műhelyével, a METRO Gasztroakadémiával, és az ott zajló tréningekkel is igyekeznek kiszolgálni. Emellett a vállalat nagy hangsúlyt fektet a társadalmi felelősségvállalásra is, az élelmiszerpazarlás megállításán kívül a helyes táplálkozási elvek szem előtt tartására és a fenntartható vízhasználatra. A METRO sokszínű világát Horváth Imre vezérigazgató mutatta be a Business Class Magazinnak.

A hazai filmgyártás aranykorát éli – ezt igazolják az elmúlt egy év filmes sikerei. Nemes Jeles László Saul fia című filmjének tavalyi Oscar-díja után idén Deák Kristóf Mindenki című rövidfilmje kapott aranyszobrot, az idei Berlinale fődíjáért járó Arany Medvét pedig Enyedi Ildikó Testről és lélekről című alkotása nyerte. Karlovy Varyban is taroltunk, méghozzá egy alacsony költségvetésű, állami finanszírozás nélkül készült mozival, Hajdu Szabolcs: Ernelláék Farkaséknál című filmjével. Az alkotókkal meglátásaikról és élményeikről beszélgettünk.

Kiből lesz nagymenő, és miért válhat valaki meghatározóvá a céges világban? A sikerre születni kell, vagy vannak elleshető, megtanulható formulák? Megpróbáltunk utánajárni, mitől lesz valaki vagy valami kiemelkedő az üzleti életben. Geszvein Erika tanácsadó szakpszichológus, autogén tréner és Papp-Váry Árpád marketingszakember, a Budapesti Metropolitan Egyetem Turisztikai és Gazdasági Karának dékánja összefoglalta, mi a siker titka.

Kakaófüggőből felcseperedett ínyenc, kiváló sztárséf, a magyar gasztronómia fellendítője, a Bocuse d’Or európai bajnoka, a rakott krumplik királya, a horgászat függője, kaméleonok nevelője, legók gyűjtője és mára már egy közvetlen hangulatú, csúcséttermi minőségű bisztró tulajdonosa – ismerjék meg a sokszínű Széll Tamást.

Szabadúszó informatikusokból alakult kényszervállalkozás, amely ma távol-keleti óriásokkal verseng. Munkafilozófiájuk alappillére, hogy olyan környezetet, körülményeket alakítsanak ki, amelyben mindenki jól érzi magát. Ez a Starschema. Földi Tamás alapítóval, fejlesztési igazgatóval beszélgettünk.

Larry Page és Sergey Brin kitartásának és újító algoritmusának terméke a Google, ami az elmúlt években világmárkává nőtte ki magát. Bemutatjuk a kezdeteket, honnan indultak, hogyan lett belőlük cégóriás, és mitől olyan sikeres a Google, ami büszkén hirdeti: „Ne légy gonosz!”

Év elején szökött szárba a hír, hogy a Sziget 70%-os részesedét megvásárolta egy brit befektető cég, az Edition Capital. A tranzakció hatással lehet az egész európai fesztiválpiacra, továbbá ennek révén több százezer fiatal szórakoztatására is. Az eset kapcsán Lobenwein Norbertet, a VOLT Fesztivál alapítóját kérdeztük.

Idén 6. alkalommal kerül megrendezésre a Flow Leadership Konferencia, amely a vállalatvezetőknek kínál egy nap színtiszta inspirációt, kapcsolatépítést, feltöltődést és kikapcsolódást. Ennek kapcsán beszélgettünk a Flow Csoport megálmodói és alapítói közül Kalmár Péterrel, a Flow International ügyvezető partnerével és Zala Ákossal, a Human Telex Consulting ügyvezető igazgatójával. A két cég szoros stratégai partnerségben működik, amelyhez a két szakember évtizedes barátsága és a gyökerekben összefonódó szakmai múltja szolgáltat szilárd alapot. Indulásról, összeolvadásról, brandépítésről, erősítő különbözőségről és jövőbeni tervekről is szól a Flow-történet, amelynek esszenciáját a Csíkszentmihályi Mihály-féle flow-elmélettől kölcsönzi.

A legsikeresebb itáliai divattervezőt a Forbes 2017-ben az olasz milliárdosok listáján a harmadik helyre rangsorolta. Több mint négy évtizedes munkássága alatt világhírű popsztárokat, filmcsillagokat, ismert politikusokat, közéleti szereplőket és ismert feleségeket öltöztetett. Nevével fémjelzett birodalma ma már nem csak ruhákból, hanem kiegészítőkből, illatszerekből, lakberendezési tárgyakból, kávézókból és hotelekből áll. A Business Class Magazin összeállításában legújabb kollekcióin keresztül bepillantást nyerhetünk Giorgio Armani mesés világába.