Home»Startup»Cégek találkozhatnak az online térben

Cégek találkozhatnak az online térben

2
Shares
Pinterest Google+

Vállalkozások ezreit kapcsolja össze az első magyar online üzleti közösség, a Brillit.com weboldal. A fejlesztés nemcsak kapcsolatépítésre, hanem üzletszerzésre és beszerzésre is lehetőséget ad. Bracsok Norbert technológiai vezetővel (CTO) beszélgettünk.

Hogyan született meg a Brillit.com ötlete? Mi adta a kezdeti lökést?
Már a Brillit megszületése előtt volt vállalkozásunk, és folyamatosan azzal a problémával küszködtünk, hogy hogyan szerezzünk új ügyfeleket, illetve hogyan tudnánk javítani a cég stabilitásán és versenyképességén. Rengeteg kommunikációs lehetőség van kapcsolatépítésre, de ezek általában nagyon időigényesek, költségesek, viszont nem túl hatékonyak. Például van egy nagyon szép, modern weboldalam, de ha nem tud róla senki, hogy létezik, akkor hogyan érkezne onnan megkeresés, ha nagyon nagy a konkurencia, hogyan tud kitűnni a tömegből a vállalkozás? Ezekre a kérdésekre próbáltunk megoldást találni, és ekkor született meg a Brillit ötlete, azaz hogy hozzunk létre egy olyan üzleti közösséget, amely nem a hagyományos módon működik, hanem az interneten, ahol a tagok egy szoftver segítségével könnyen megtalálhatják egymást a tevékenységük alapján.

Kikből áll a csapat?
A csapat az évek alatt szépen bővült külső és belső tagokkal egyaránt, jelenleg tizenöt ember dolgozik a Brilliten, és azon, hogy sikeres legyen. Az operatív háttéren túl a napi munkában a termékfejlesztők, a grafikusok, a szoftverfejlesztők, az értékesítők és a PR-szakemberek vesznek részt.

Miben találták meg a piaci rést? Mitől egyedi a fejlesztés?
Számos rendszer létezik, amelyek igyekeznek a vállalkozásoknak segítséget nyújtani, de ezek többsége kis hatékonysággal működik. Általában a feleket manuálisan kapcsolják össze, így emberi erőforrást kell igénybe venniük. A mi fejlesztésünk a kommunikációt, a lehetséges üzleti partnerek összekötését teljesen automatikusan végzi, emberi beavatkozások nélkül.

Hogyan valósult meg a kezdeti elgondolásuk?
Az ötlet 2015 közepén született meg, ezt követte egy féléves tervezés és igényfelmérés. 2016 közepére készült el az első prototípus, amelyet egy fókuszcsoporttal, több körben teszteltettünk. Rengeteg visszajelzést kaptunk, ami megerősített minket abban, hogy van igény a szoftverre, de még sokat kell javítani a működésén. A kapott adatok alapján újraterveztük, és 2016 végére megszületett a második verzió. Ezt a verziót is teszteltettük, itt már lényegesen jobb visszajelzések érkeztek, de még mindig voltak hiányosságok, amelyeket technikailag, kommunikációs oldalról meg kellett oldanunk. Harmadjára is nekiláttunk, és 2017 közepére megszületett a végleges működés és grafikai megjelenés. Ezt követte a rendszer szolgáltatásainak véglegesítése, és a Brillit mint brand építésének kezdete.

Ki a célcsoport?
A Brillit az egyéni vállalkozóktól kezdve a kis- és középvállalatokig képes hatékony segítséget nyújtani. Az egyes célcsoportoknak különböző lehetőségeket biztosít. Az egyéni vállalkozók, illetve a mikrovállalkozások elsődlegesen munkát szereznének, a nagyobb vállalkozások pedig megfelelő üzleti partnert, beszállítókat, alvállalkozókat keresnek.

Milyen előnyei vannak? Mire ad lehetőséget az online üzleti közösség? Miért érdemes a Brillit.com-ot használni?
Az applikációt úgy fejlesztettük ki, hogy a lehető legegyszerűbben tudjon hatékonyan segíteni a vállalkozóknak. A rendszert használva könnyedén találnak új üzleti partnereket, új munkalehetőségeket, időt és energiát spórolnak meg, növelni tudják a hatékonyságukat, a versenyképességüket.

Hogyan működik?
Egy rövid regisztráció után a vállalkozóknak ki kell tölteniük a profiljukat, ahol meg kell adniuk a vállalkozásukra vonatkozó legfontosabb adatokat (cégnév, adószám, székhely, bankszámlaszám, tevékenységi körök). A profil kitöltése után tudják igénybe venni a rendszer kínálta lehetőségeket. Ennél a pontnál ők döntik el, hogy mire van szükségük: beszerzést hoznak létre, ahol leírják, hogy mire van szükségük, vagy munkákat (beszerzéseket) keresnek, amire árajánlatot tudnak adni közvetlenül a rendszerben. A beszerzés tulajdonképpen nem más, mint egy árajánlatkérés, amelyet a kategóriája alapján csak azok a cégek láthatnak, amelyek a tevékenységük alapján relevánsak, és azok tudnak rá árajánlatot adni. A beszerző egy felületen tudja nyomon követni az összes beérkezett árajánlatot, és az általa megadott határidő után bármelyik ajánlatot el tudja fogadni. A rendszer automatikusan kiértesíti a nyertes vállalkozást, és azokat is, akiknek az árajánlata nem nyert. Így mindkét fél időt spórol, és tervezhetővé válik az üzletszerzés.

Milyen szolgáltatásaik vannak?
Minden cégnek saját profilja van, ahol bemutathatja a vállalkozását. Beszerzéseket tudnak létrehozni, illetve a tevékenységük alapján árajánlatokat tudnak küldeni más cégek által kiírt beszerzésekre. A beszerzésekhez, árajánlatokhoz további szolgáltatások vannak csatolva, amelyeket opcionálisan tudnak igénybe venni, és ezzel növelni beszerzésük, ajánlatuk hatékonyságát.

A teljes interjút olvassa el a Business Class Magazin BOHÓCOK című lapszámában! Fizessen elő nyomtatott vagy digitális formában!

Előző cikk

A hülyeségre mindig van piac

Következő cikk

Ötletek és tanácsok startuppereknek – Startup Safari Budapesten