El Camino: az egy hónapos masturdating
Egyedül vacsorázni egy étteremben, egymagunkban moziba menni, élvezni egy könyv társaságát. A masturdate lényege az önmagunkra szánt minőségi idő, amelyet személyiségfejlesztésre szánunk. A felgyorsult életvitelből adódóan egyre nehezebb megteremteni az ilyen pillanatokat. Munkahelyi nyomás, családi problémák, párkapcsolati válságok, váratlan döntéskényszerek. Van, hogy ezekre a legjobb megoldás az, ha a hátunk mögött hagyva mindent, kisétálunk a világból. Az El Camino zarándoklat egy kiváló fórum arra, hogy feltegyük magunknak a személyiségünkkel és az életünkkel kapcsolatos lényegi kérdéseket. Sokan a mindennapos mókuskereket megunva, az íróasztal mögül ugranak bele a szabadságot jelentő semmibe. Elindulnak, mert motoszkál bennük valami, közelebb akarnak kerülni önmagukhoz, vágynak az ismeretlenre, szeretnének újjászületni. A kora őszi jó idő, a vénasszonyok nyara kiváló időszak számomra a nyári élmények és kalandok összegzésére. A háromrészes El Camino-cikksorozatom nem egy útinapló, nem egy részletes felkészülési segédlet. Tények, érzések, emlékek és jótanácsok kötetlen egymásutánja, amelyeken keresztül megpróbálom megfogalmazni, mit jelent zarándoknak lenni. Induljunk el, hogy megérkezhessünk!
A négyzetes elegancia
Az óra legtöbbünk képzeletében kerek, legfeljebb ovális, a bőrszíj pedig inkább elegáns, mintsem sportos. A karóra-történelem első fontosabb szakaszában, tehát a XX. század első harmadában ez mégsem így volt, sőt. A négyzet, pontosabban téglalap alakú órák világát két ikon jellemzi még napjainkban is, pedig a történetük az ezerkilencszázas évek elején indult.
Hátrányból előny, avagy sikeres modellek kis testi hibával
Légy önmagad, vállald fel önmagad! Világszerte magazinok tucatjai hirdetik ezt a szlogent, miközben az aktuális lapszámokat hibátlan bőrű, dús hajú és tökéletes alkatú modellekkel próbálják eladni. A szétretusált kiadványok címlapjai tizenévesek millióinak életét nyomorítják meg, mivel ők – a kikiáltott ideálokkal szemben – elálló füllel, szeplős arccal, szabálytalan orral vagy éppen szélesebb csípővel lépnek ki reggelente az utcára. Társaik csúfolják, megbélyegzik ezeket a hétköznapi lányokat és fiúkat, ezzel pedig életre szóló önértékelési problémákat okoznak nekik. A tökéletességet megunt, egyre magasabb ingerküszöbű modern média és divatvilág is az egyéniségeket és a különlegességet helyezi előtérbe, így a makulátlan szépségek mellett egyre több, testi hibával – örökölt jeggyel, születési vagy betegségből adódó rendellenességgel – élő modellre reflektál. A következő összeállításban öt roppant sikeres és népszerű személyiséget mutatunk be, akik retusálás nélküli arccal, különleges adottságaikból előnyt kovácsolva képesek voltak meghódítani a világot, hogy valóra válthassák álmaikat.
Töltő – az újhullámos kolbászok császára
Amint arról már a Borsban tett látogatásunkkor is megbizonyosodtunk, a street food is komolyan erősítheti a gourmet mezőnyt. Ezúttal az újhullámos kolbászTÖLTŐt teszteltük, ahol ismerős ízek ismeretlen találkozásából olyan forradalmi ízkombinációk születnek az Olimpia volt szakácsa, Juba Benedek keze alatt, hogy gondolkodás nélkül felfirkantottuk a törzshelylistánkra.
„A beilleszkedés ára, hogy Kafiya feladja önmagát.” – Interjú Zurbó Dorottya dokumentumfilm-rendezővel
Nemrég itthon is bemutattak egy nagyon bátor dokumentumfilmet, amely már a Locarnói Nemzetközi Filmfesztiválon és a Szarajevói Filmfesztiválon is nagy sikert aratott. A Könnyű leckék a menekültkérdést sokkal inkább személyes identitásválságként, kemény döntési helyzetek sorozataként és egy kultúra fájdalmas elhagyásaként mutatja be, mintsem politikai üzenetet szolgálna. A szomáliai menekült lány, Kafiya két éve, tizenöt évesen érkezett a fóti gyermekotthonba. A filmben az ő útját követhetjük végig, ahogy az otthona után szépen lassan elhagyja a kultúráját is, és több-kevesebb sikerrel próbál beilleszkedni a magyar közegbe. A rendkívül intelligens, érzékeny, gyönyörű és bátor lánynak a nézők éppúgy szurkolnak, mint a környezetében élők. A Magyar Nemzeti Filmalap Inkubátor Programjának dokumentumfilm-szekcióját elsőként megnyerő Zurbó Dorottya dokumentumfilm-rendezővel beszélgettünk.
Szerencse és tudatosság
A három fiatal magyar zeneszerzőből álló Sound Tailors csapat nemrég elnyerte a JimJam csatorna zenei arculattervezésére kiírt pályázatot, és ma már több mint száz országban az általuk komponált zenéket hallhatják a tévét néző gyerekek. Kozma Katával, Alpár Balázzsal és Sebestyén Áronnal erről a kevéssé ismert média-zeneszerzésről beszélgettünk.
Berepülnek-e a hétköznapjainkba a drónok?
Mezőgazdaság, filmipar, média, energetika – csak pár ágazat, ahol elkezdték használni a drónokat az elmúlt években. Ugyanakkor az is bizonyos, csak idő kérdése, hogy azon szektorok képviselői is felfedezzék a bennük rejlő lehetőségeket, amelyekben eddig még nem alkalmaztak drónt. De vajon a mindennapi használatban tudnak majd érvényesülni ezek a repülő szerkezetek? Ezt a kérdést jártuk körbe, a DJI ARS Budapestben készített riportunkat olvashatják.
Pókember nem kap jó munkát, de te igen! – Szűcs Gergely influencer Metaszkópja
A vlogolás mára igen elterjedté vált – a közösségi média egyik izgalmas kommunikációs eszköze az influencerek közkedvelt terepe lett. Szűcs Gergely YouTube-csatornája, a Metaszkóp egy kiemelkedő kezdeményezés – népszerű kommunikációs elméletek átadására törekeszik különböző popkulturális referenciákon keresztül. Han Solo és a motivációelmélet, az Avengers és a szervezetfejlesztés, a Lannister testvérek és az önismeret. Izgalmas kombinációk, megnyerő, lelkesedő és okos előadó, hasznos tanácsok, fontos témák, és természetesen a felhasználói hit – mi kellhet még?
A mobil mint adatforrás
Mire használható a marketingben a mobilos helymeghatározás, és hogyan kerülhető el, hogy a felhasználók zavarónak érezzék az ennek segítségével kiszolgált reklámokat? A Blis kutatási vezetőjével, az Internet Hungary konferencia alkalmából Magyarországra érkező Alex Wrighttal beszélgettünk.
Online ruhatisztítás mesterfokon
Online megrendelésre közvetít lakossági ügyfeleknek professzionális ruhatisztítást és vasalást a Neatly nevű magyar startup. A „sharing economy” modellre épülő vállalkozás összehozza a nagyon elfoglalt családanyákat a profi vasalónőkkel.