A MAGYAR MÉZ ÚTJAI KIFÜRKÉSZHETETLENEK
Amennyire apró kis lények a méhek, olyannyira nagy horderejű dolgokra képesek. Történelmi tény, hogy idestova 16 ezer éve élnek már köztünk, az általuk előállított méz legendái pedig visszanyúlnak egészen Hippokratész koráig. Az istenek eledelének és az ifjúság forrásának is tartott ragacsos nektár azonban ma már nem csak íze és gyógyító hatása miatt kerül a középpontba.
„A LEGJOBB TRÜKK A FELVETT JELENET”
Ma már alig van olyan mozi- vagy reklámfilm, amely nem tartalmaz digitális trükköket. Hogy mennyi munka van a leforgatott nyersanyaggal, azt Szarvasi Zoltán és Benyó Zoltán szakemberek, Budapest egyik legnépszerűbb vizuális effektekkel foglalkozó utómunka stúdiójának számító Digital Apes két vezetője mutatta be a Business Class Magazinnak. Megismerhettük a digitális utómunka kulisszatitkait és a tudatosan látványos – vagy épp észrevehetetlen – trükkök működési mechanizmusát.
„A VIRTUOZITÁSNAK EZER ARCA VAN, ÉS EZT ÉRDEMES MEGMUTATNI”
Balázs János zongoraművésszel a sikerről, zene és lélek kapcsolatáról, tanításról és Cziffra Györgyről beszélgettünk.
„NEM BEVÁSÁRLÓKOCSIKÉNT NÉZÜNK A VÁSÁRLÓINKRA!”
52 éve létezik, és 22 éve működik Magyarországon a METRO, a világ egyik legnagyobb nagykereskedő áruházlánc-csoportjának tagja. Hazai vonatkozásban több százezer vevőt szolgálnak ki, több mint 800 beszállítóval dolgoznak és közel 30 ezer terméket forgalmaznak. A sikerért 13 áruházukban összesen 2500 munkatárs kolléga tevékenykedik. Immáron 6 éve a neves gasztrovilágverseny, a Bocuse d’Or fő támogatójaként is jegyezett vállalat egyik kiemelt ügyfélköre a vendéglátó szektor, melyet nem csak széles termékválasztékával és magas színvonalú szolgáltatásaival, hanem saját konyhaművészeti műhelyével, a METRO Gasztroakadémiával, és az ott zajló tréningekkel is igyekeznek kiszolgálni. Emellett a vállalat nagy hangsúlyt fektet a társadalmi felelősségvállalásra is, az élelmiszerpazarlás megállításán kívül a helyes táplálkozási elvek szem előtt tartására és a fenntartható vízhasználatra. A METRO sokszínű világát Horváth Imre vezérigazgató mutatta be a Business Class Magazinnak.
BEKÖSZÖNTÖTT A MAGYAR FILM ARANYKORA
A hazai filmgyártás aranykorát éli – ezt igazolják az elmúlt egy év filmes sikerei. Nemes Jeles László Saul fia című filmjének tavalyi Oscar-díja után idén Deák Kristóf Mindenki című rövidfilmje kapott aranyszobrot, az idei Berlinale fődíjáért járó Arany Medvét pedig Enyedi Ildikó Testről és lélekről című alkotása nyerte. Karlovy Varyban is taroltunk, méghozzá egy alacsony költségvetésű, állami finanszírozás nélkül készült mozival, Hajdu Szabolcs: Ernelláék Farkaséknál című filmjével. Az alkotókkal meglátásaikról és élményeikről beszélgettünk.
NAGYMENŐK A VÁLLALATNÁL – PERSONAL BRANDING ÉS VEZETŐI LÉT
Kiből lesz nagymenő, és miért válhat valaki meghatározóvá a céges világban? A sikerre születni kell, vagy vannak elleshető, megtanulható formulák? Megpróbáltunk utánajárni, mitől lesz valaki vagy valami kiemelkedő az üzleti életben. Geszvein Erika tanácsadó szakpszichológus, autogén tréner és Papp-Váry Árpád marketingszakember, a Budapesti Metropolitan Egyetem Turisztikai és Gazdasági Karának dékánja összefoglalta, mi a siker titka.
SZÉLL TAMÁS ÚTJA A KAKAÓTÓL A FINE DININGIG
Kakaófüggőből felcseperedett ínyenc, kiváló sztárséf, a magyar gasztronómia fellendítője, a Bocuse d’Or európai bajnoka, a rakott krumplik királya, a horgászat függője, kaméleonok nevelője, legók gyűjtője és mára már egy közvetlen hangulatú, csúcséttermi minőségű bisztró tulajdonosa – ismerjék meg a sokszínű Széll Tamást.
PONTSZERŰ, KITERJEDÉS NÉLKÜLI TEST A VÉGTELENBEN
Szabadúszó informatikusokból alakult kényszervállalkozás, amely ma távol-keleti óriásokkal verseng. Munkafilozófiájuk alappillére, hogy olyan környezetet, körülményeket alakítsanak ki, amelyben mindenki jól érzi magát. Ez a Starschema. Földi Tamás alapítóval, fejlesztési igazgatóval beszélgettünk.
EGY TITKOS ALGORITMUS ÉS A VILÁGÚJÍTÓ SZÁNDÉK GYÜMÖLCSE A GOOGLE
Larry Page és Sergey Brin kitartásának és újító algoritmusának terméke a Google, ami az elmúlt években világmárkává nőtte ki magát. Bemutatjuk a kezdeteket, honnan indultak, hogyan lett belőlük cégóriás, és mitől olyan sikeres a Google, ami büszkén hirdeti: „Ne légy gonosz!”
KÜLFÖLDI KÉZRE KERÜLT HUNGARIKUM – ELKELT A SZIGET
Év elején szökött szárba a hír, hogy a Sziget 70%-os részesedét megvásárolta egy brit befektető cég, az Edition Capital. A tranzakció hatással lehet az egész európai fesztiválpiacra, továbbá ennek révén több százezer fiatal szórakoztatására is. Az eset kapcsán Lobenwein Norbertet, a VOLT Fesztivál alapítóját kérdeztük.